-
آرشیو :
نسخه زمستان 1397 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
-
کد پذیرش :
-
موضوع :
- نویسنده/گان : علی بهرام وند ، علی شیر افکن کوپکن
-
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تاثیر آموزشهای روش حل تعارض بر کیفیت زندگی کاری و اعتماد سازمانی معلمان ابتدایی شهرستان ازنا بود. پژوهش حاضراز لحاظ هدف کاربردی بوده و به روش نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دبیران مقطع ابتدایی شهرستان ازنا که تعداد آنها 592 و با نمونه گیری در دسترس تعداد 30 نفر انتخاب گردید در این پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون، اعتماد سازمانی کوپر برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده گردید. همچنین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزاري SPSS انجام گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که تاثیر آموزشهای روش حل تعارض بر کیفیت زندگی کاری و اعتماد سازمانی معلمان ابتدایی شهرستان ازنا تاثیر دارد که فرضیات تحقیق تایید گردید.
نتیجه گیری: وجود آموزشهای حل تعارض کمک شایانی به رشد و توسعه حرفه ای معلمان کرده و همچنین تاثیرگذاربراعتماد سازمانی و کیفیت زندگی کاری آنان می شود.
واژگان کليدي: حل تعارض، کیفیت زندگی کاری، اعتماد سازمانی ، معلمان ابتدایی، شهرستان ازنا.
-
کلید واژه :
-
Title :
-
Abstract :
-
key words :
-
مراجع :
- صفحات : 54-61
-
دانلود اصل مقاله