بررسی تأثیر باورهای فراشناخت بر یادگیری محیطی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور خوراسگان
- آرشیو : نسخه زمستان 1397 - جلد سوم
- نوع مقاله :
- شناسه دیجیتال (DOI) :
- کد پذیرش :
- موضوع :
- نویسنده/گان : فاطمه باقری محمود آبادی ، فریبرز جباری فرد
-
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر باورهای فراشناخت بر یادگیری محیطی و پیشرفت تحصیلی می باشند. روش پژوهش توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور خوراسگان می باشند و نمونه آماری که از روش نمونه گیری تصادفی 80 نفر (40 دختر و 40 پسر) انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه باورهای فراشناخت (ولز و کاترایت – هاتون، 2004)، یادگیری محیطی راف و همکاران،1997) و پیشرفت تحصیلی دانش آموز(ساعتچی و همکاران،1392) است و برای آزمون فرضیات از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شد که یافته¬ها حاکی از آن است که باورهای فراشناخت (تضاد شناختی، باورهای مثبت، خودآگاهی شناختی، کنترل ناپذیری و نیاز به کنترل افکار) بر محیط یادگیری تأثیر معنادار دارند و همچنین باورهای فراشناخت (تضاد شناختی، باورهای مثبت، خودآگاهی شناختی، کنترل ناپذیری و نیاز به کنترل افکار) بر پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور خوراسگان تأثیر معنادار دارد در نهایت محیط یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. واژگان کليدي: باورهای فراشناخت، محیط یادگیری و پیشرفت تحصیلی. - کلید واژه :
- Title :
-
Abstract :
-
key words :
-
مراجع :
- صفحات : 75-88
- دانلود اصل مقاله