-
آرشیو :
نسخه تابستان 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11449
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
فردوس کاظمي دليوند، الهام ده يادگاری، پرستو صادقی
-
کلید واژه :
آموزش مهارت ارتباطی، پیشرفت تحصیلی، موفقیت تحصیلی.
-
مراجع :
[1] احمدی، خدابخش. (1383). بررسی روش مداخله ی تغییر شیوه زندگس بر کاهش ناسازگاری زناشویی. رساله ی دکتری، دانشگاه تربیت معلم.
[2] احمدی، خدابخش. (1388). بررسی عوامل سازگاری بر روابط زوجین و مقایسه ی دو روش مداخله ای تغییر شیوه ی زندگی و حل مشکل خانوادگی در کاهش ناسازگاری زناشویی، رساله ی دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
[3] احمدی،غلامعلی. (1384). جایگاه و نقش ارزشیابی تحصیلی در اموزش و یادگیری فرایندمدار، اولین همایش ارزشیابی تحصیلی. چاپ اول، تهران: انتشارات تزکیه.
[4] اخلاقی. (1388). بررسی و مقایسه بین علاقه ی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش امزان و دانشجویان، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکده ی علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
[5] اردبیلی، یوسف. (1384). اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش. تهران: مؤسسه ی بعثت.
[6] بارکر، فیلیپ. (1987). خانواده درمانی پایه. ترجمه ی حسین دهقانی و زهره دهقانی (1382).تهران: انتشارات رشد.
[7] بارکر، فیلیپ. ( 1382). خانواده درمانی پایه، ترجمه ی محسن دهقانی و زهره دهقانی. تهران: رشد.
[8] باغی پور، زهرا. (1389). تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری زناشویی دانشجویان متأهل . پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
[9] باغی پور، زهرا. (1389). تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری زناشویی دانشجویان متأهل. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
[10] البرز، فریبا. (1386). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اساس برنامه ی سازمان بهداشت جهانی در رضایت زناشویی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره بهزیستی. پایان نامه کارشناسی ارشد.
[11] برنز، دیوید. (1388)، از حال بد به حال خوب ترجمه ی مهدی قراچه باغی. تهران: آسیسم.
[12] برنشتاین، فیلیپ اچ و برنشتاین، مارسی تی(1384). زناشویی درمانی از دیدگاه رفتاری- ارتباطی ترجمه سیدحسن پور عابدی نائینی و غلامرضا منشی. تهران: رشد.
[13] بولتون، رابرت. (1383). روانشناسی روابط انسانی( مهارت های مردمی) ترجمه ی حمید رضا سهرابی و افسانه حیات روشایی. تهران: رشد.
[14] بولتونف رابرت. (1996). روانشناسی روابط انسانی( مهارت های مردمی) ترجمه ی حمید رضا سهرابی و افسانه حیات روشایی. تهران: رشد.
[15] تقی زاده، زیبا، رضایی پور، افسر، مهران، عباس. علیمردای، زینب. (1385). بکارگیری مهارت های ارتباطی توسط ماما ها و ارتباط آن با رضایتمندی مراجعین. مجله ی دانشکده ی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمان.
[16] توزنده جانی، حسن، صدیقی، کاظم، نجات، حمید و کمالی پور، نسرین. (1386). اثربخشی آموزش های شناختی- رفتاری عزت نفس برسازگاری اجتماعی دانش آموزان فصلنامه دانش وپژوهش در علوم تربیتی.
[17] جاری، حسن. دلاورپور، محمدآقا. (1385). آیا افراد کمرو فاقد مهارت های ارتباطی اند؟ فصلنامه ی روانشناسی ایران.
[18] چاری، حسن. فداکار، محمد مهدی. (1384).بررسی تدثیر دانشگاه بر مهارت های ارتباطی بر اساس مقایسه ی دانش آموزان و دانشجویان. دانشور.
[19] خلجی، محمد. (2009). رسانه های نوین و توسعه. مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای همشهری: www.hccmr.com.
[20] خوشکام، سمیرا. (1385). بررسی تأثیر آموزش برنامه ی ارتباط بر بهبود روابط و سلامت روانی زوجین شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی.
[21] خیر، محمد. (1386). رابطه ی شکست تحصیلی با زمینه ها و شرایط خانوادگی. مجله ی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره ی 1 و ش 2.
[22] دلاور، علی. (1383). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، تهران: نشر رشد.
[23] دلاور، علی. (1386). احتمالات و آمار کاربردی. تهران:رشد.
[24] دلاور، علی. (1386). روش آماری در روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران.
[25] دودانگه. (1375). بررسی رابطه ی علی جنسیت، عملکرد قبلی ریاضی، منابع خودکارآمدی ادراک شدت ریاضی، هدف گذاری، باورهای خودکارآمدی ریاضی در دانش آموزان سال دوم دبیرستانهای شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی.
[26] رشیدی، اسماعیل. مهرناز،شهرآرای. (1387). بررسی رابطه ی خلاقیت با منبع کنترل و فصلنامه ی اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال سوم، شماره ی سوم.
[27] ساعی،منصور. (1387). نقش رسانه ها در انتقال ارزشها و پدیده ی شکاف هنجاری و ارزشی نسل ها. Hattp.//www.bpdanesh.com
[28] سیاوشی، حسین. نوابی نژااد، شکوه. (1384). رابطه بین الگوهای ارتباط زناشویی و باورها ی غیرمنطقی دبیران دبیرستانهای شهر ملایر. فصلنامه ی تازه ها و پژوهش ها. مشاوره. جلد4. شماره 15.
[29] سیف، دیبا. (1386). رابطه ی باورهای انگیزشی با رویکردهای یادگیری در میان جمعی از دانشجویان رشته ی پزشکی و مهندسی دانشگاههای شیراز. مجله ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز، سال چهارمف شماره 1 و 2.
[30] سیف، علی اکبر. (1380). روانشناسی پرورشی( روانشناسی یادگیری و اموزشی)، تهران: انتشارات رشد.
[31] سیف، علی اکبر. (1383). روان شناسان پژوهشی( روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: نشر، آگاه.
[32] سیف، علی اکبر. (1385). تغییر رفتار و رفتار درمانی نظریه ها و روش ها . تهران: روان.
[33] سیف، علی اکبر. (1386). روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزش. تهران: نشر دوران.
[34] سیف،د. لطیفیان،م. ( 1381). تأثیر خودداری و احساس تنهایی بر بهداشت روانی نوجوانان سرامد و عادی . خلاصه مقالات اولین همایش ملی استعدادهای درخشان- شیراز.
[35] شریفیان، اکبر. (1381). عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد. فصلنامه ی علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
[36] شولتس، دوا. (1384). روانشناسی کمال. ترجمه ی گیتی خوشدل، تهران: نشرنو.
[37] فاتحی، یونس. (1390). بررسی شیوع اهمال کاری تحصیلی و ارتباط ان با خودکارآمدی تحصیلی و عادت های مطالعه در دانش اموزان مقطع متوسطه شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. روانشناسی عمومی. دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.
[38] فتی، لادن. موتابی، فرشته. محمدخانی، شهرام. کاظم زاده، مهرداد. (1385). آموزش مهارت های زندگی. تهران: اسایش.
[39] فرهنگی، علی اکب. (1382). ارتباط انسانی ( مبانی). تهران: خدمات فرهنگی رسا.
[40] قهاری، شهربانو. (1385). راهنمای آموزسی مهارت های ارتباطی . تهران معاونت دانشجویی و فرهنگی مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران.
[41] گلمن، دانیل. (1998). هوش هیجانی. ترجمه نسرین پاسارد( 1380). تهران: انتشارات رشد.
[42] محسنیان راد، مهدی. (1384). ارتباط شناسی ( ارتباط انسانی و میان فردیگروهی). تهران: سروش.
[43] محمودی راد، مریم. اراستهف حمید رضا. افقه، سوسن. براتی سده، فرید. (1386). بررسی نقش آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسئله اجتماعی بر عزت نفس و هوشبهر دانش اموزان مقطع سوم دبستان توانبخشی
[44] مک کی، مینو، فانینگ، پاتریک، پالگ، کیم. (1391). مهارت های زندگی زناشویی ترجمه ی شهرام محمد خانی و قدرت عابدی. تهران: ورای دانش.
[45] میرکمالی، سید محمد. (1389). « رهبری و مدیریت آموزشی» تهران: نشر سیطرون.
[46] میلر، شراد. میلر، فیلیس. نانالی، الام. واکمن و دانیل. (1385). آموزش مهارت های ارتباط زناشویی( حرف زدن و گوش دادن به یکدیگر). ترجمه فرشاد بهاری. تهران: رشد.
[47] میلر، شراد. میلر، فیلیس. نانالی، الام. واکمن و دانیل. (1390). آموزش مهارت های ارتباط زناشویی( حرف زدن و گوش دادن به یکدیگر). ترجمه فرشاد بهاری. تهران: رشد.
[48] ناصری،حسن. (1386). مهارت های زندگی( ویژه ی دانشجویان). تهران: معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.
[49] ناصری،حسین. ریحانه نیک پرور. (1383). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر بهداشت روانی دانشجویان. دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
[50] هارجی، اون ساندریا کریستین. دیتون، دیوید. تاون، جوردنز. (1387). مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی. ترجمه ی خشایار بیگی و مهرداد فیروز بخت. تهران: رشد.
[51] هارجی، اون. ساندرز، کریستین و دیکسون، دیوید. (1986)، مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی ترجمه ی مهرداد فیروز بخت و خشایاربیگی(1387)، تهران: رشد.
[52] هارجی، اون، ساترز، کریستین، دیکسون، دیوید، تاون، جوردنز. (2004). مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی. ترجمه ی خشایار بیگی و مهرداد فیروز بخت. تهران: رشد.
[53] Akhond zade . k, Hosaini. A , salehi. Sh : critical thinking and clinical decision making in nursing , first edition, Isfahan university of Medical sciences. 2006. 23-32.
[54] Anderson, G.(2007) socialization of school and study progress. Australian journal of education , 5 (3). 246-290.
[55] Atkinson J w. 1987. Motivational effect in scaled of ability and educational achievement In I.J.Fyanns. Achivement motivation new yourk: plenumpress.
[56] Bloom, H.(2001). Correlation between motivation and study progress school leardshhip& Management journal .23(3). 264-290..
[57] Brown, N.w, & cross, E.J.(1997). Coping resource and journal. Family environment for female engineering students. College student journal, 31(2), 282-290.
[58] Fongtyn ME, cahill M. the use of chinical log to improve nusing students metacognition : A pilot study. Journal of advanced Nursing. (1998). 28(1): 54-124.
[59] Garner R. Alexandr P- 1983. Me taconition: Answered and unanswered questions. Educational psychologist, 24,58.
[60] Ghodsi A. thinking of curricula and teaching, 2001. 66-72.
[61] Lawernce P. personality psychology translated by my javadi and Alderman P. Tehran: Ayesh 2002.
[62] Merier, A.(1999). Social capital and school Achivement among Adolescent. University of Wisconsin, No . 99,p 1-60.
[63] Mousavi, SV. The relationship between attribution styles And students self Esteem of university students . journal of psychology & Education:1388.
[64] Muigs Ro. Predictors of academic achievement and academic self- concept, along itudinal perspective. BrJ Educ psychlogy1997 sep. 6 (pt,3). Pp:R63-44.
[65] Nimi P-M , & vainiomaki, P.T.(1990) . Melical students, academic distress , coping and a chierement strategies during the preclinical years teaching and learning in medicine,11(3), 123- 135.
[66] Parkins , Sy. Exploring Hope : Ajourney with Tanzanian adolescent in a school setting , thesis for the degree of master of educational in counseling psychology, department of educational in counseling psychology, department of educational, Alberta, 1997.
[67] Reber As. Reber E. penguin dictionary of psychology. London: Penguin Books, 2002.
[68] Shariatmadari A. traning philosophy & Educational thought, students Book Iranian Agency. 1994.
[69] Smith EE, Nolen – Hoeksema S , fredrickson B , loflus G. Atkinson and Hilgard,s introducation to psychology. New york: wadsworth pub. 2002.3.
[70] Stratton, T.D , Saunders , J.A. Elam, C.L. chang in medical students emotional intelligence : An exploratory study.teaching learning of medicine , 2008, 20 (3): 279-84.
[71] Valberg,s . (2009). Coefficient of correlation between size of motivation an study progress. NA
[72] Valberg,s .(2009). Conficient of correlation between size of motivation and study progress. NASPA journal( students affairs administrators in higher education).
[73] Walberg, g, h, J. (1987). Anation at risk : retrospect and propet . In Im ( pp. 229- 30). Bcrkeley.
[74] Z amini Gh , Amir M.(movafeghiatte tehsil az dide farhikhtegane keshavarzi , journal of shiraz university(2003). 1(35). 94-109.
- صفحات : 101-110
-
دانلود فایل
( 564.98 KB )