-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11479
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
سیده خدیجه حسینی، علیرضا کاکاوند، محمد حکیمی
-
کلید واژه :
کمال گرایی، سبک تفکر، انگیزه تحصیلی
-
مراجع :
[1] امام، فخرالسادات (1382). رابطه کمال گرایی و سرسختی روان شناختی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
[2] پیشقدم، رضا؛ آخوندپور منطقی، فهیمه (1388). نقش کمالگرایی زبان آموزان در موفقیت یادگیری زبان خارجی, تحصیلات دانشگاهی و اضطراب. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
[3] دانش، عصمت؛ شمشیری، مینا؛ کاکاوند، علیرضا؛ سلیمی نیا، علیرضا (۱۳۹۲). رابطه کمال گرایی مادران با خودکارآمدی وخوش بینی در دختران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء- دوره 9، شماره ۳.
[4] سیف، علی اکبر (۱۳۸۲). روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: موسسه انتشارات آگاه.
[5] شریعتمداری، مهری؛ سیدین ناوان، سیده فروغ (1393). بررسی رابطه بین کارکردهای سبک های تفکر، انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، اولین کنفرانس بین المللی روان شناسی و علوم رفتار.
[6] عبدالله زاده، علی اکبر (1388). مقايسه ی رابطه بين انواع سبک هاي تفکر با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات در ميان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فني و حرفه اي شهرستان تهران. نشریه ی انديشه هاي نوين تربيتي، پاييز 1388، دوره 5, شماره 3؛ از صفحه 125 تا صفحه 144.
[7] فرخی، نورعلی (1383). اثر مشترک راهبردهای یادگیری و سبک های تفکر بر درک مطلب دانش آموزان دوم راهنمایی شهر تهران. رسالهی دکتری، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
[8] کار، آلن (2004). روانشناسی مثبت. ترجمه¬ی حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند (1385). تهران: انتشارات سخن.
[9] مارشال ریو، جان. انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سید محمدی (1389)، تهران: نشر ویرایش.
[10] مهدوی غروی، مریم؛ خسروی، معصومه؛ نجفی، محمود (1390). رابطه ی اضطراب امتحان، کمال گرایی و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی. پایاننامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه سمنان.
[11] میریحیی، فاطمه (۱۳۹1). هنجاریابی پرسشنامه تفکر سازنده در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، پایان-نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی کرج.
[12] نظری¬فر، فرهاد؛ ابوالقاسمی نجف آبادی، مهدی؛ کمالی، هادی؛ حسینی هفشجانی، تورج (1389). کارکرد سبک های تفکر و رابطه ی آن با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده های فنی - مهندسی و روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، بهار 1389 - شماره 25، صص 1 تا 20.
[13] همايوني عليرضا، عبدالهي محمدحسين (1382). بررسي رابطه بين سبك هاي يادگيري و سبك هاي شناختي و نقش آن در موفقيت تحصيلي دانش آموزان. مجله روانشناسي، تابستان 1382، دوره 7، شماره 2 (پياپي 26) ؛ از صفحه 179 تا صفحه 197.
[14] AKBAS, A and KAN, A,(2007 ) Afective Factors that in fluence chemistery Achivement (Motivation and Anexiety) and power of these factors to produict. chemistry Redman. Bk. the practice of patient Education. 8td edition. USA:Mosby,1997.
[15] Bernardo, Allan B.I & Zhang, LI- fang@callueng, carmmelo M. (2002). Thinking styles and academic achievement among Filipino students. the journal of genetic psychology, 163(2), 149-163.
[16] Burns, L. R; and Fedwa, B. A. (2005). cognitive styles: links with Perfectionistic thinking. journal of personality and individual Dlfferences 38(1),103-113.
[17] Burns, L. R; and Fedwa, B. A. (2005). cognitive styles: links with Perfectionistic thinking, grand valage state university, Allendale, MI,4,401, united states, published, by Eiseirer.
[18] Downy, c. A. & chang, E. C. (2007). perfectionism and symptoms of eating disturbance in female college studens:considering the rule of negative affect and body dissatisfaction. Eating behaviors, 8,497-503.
[19] Epstein, S. (1994). Manual for the constructive thinking inventory. Unpublished manuscript, university of Massachusetts at Amherst.
[20] Epstin, S. (1998). Constructive Thinking (the key to emotional intelligence). printed in the USA.
[21] Flett, G. L; and Hewitt, P. L. (2002). perfectionism and malad justment: an over view of theorical, definitional and treatment issues. in: P.LHewitt & G. L. Flett, Editor, perfectionism theory, research and treatment, American psychological Association, Washington, DC. PP. 5-31.
[22] Frost R. O., Marten, P., Lahart, C., & Rosen blate, r. (1991). the dimensions of perfectionism. cognitive thrapy and reserch ,14,449-468.
[23] Frost, R. O. & Henderson, J. (1991). Perfectionism and reactions to athletic competition.Journal of sport and exercise, 13, 323-335.
[24] Frost, R.O. Heimberg, R.G., Jolt, C.S., Msttia, J.I., & Neubauer, A.L., (1993). A. comparison of two measures of perfectionism. Personality and lndividual Differences, 14, 119-126.
[25] Hewitt, P. L., Flett, G. L. & Ediger, E. (1995) perfectionism traits and perfectionism self-peresentation in Eating Disorder Attitudes, characteristics, and symptoms.international journal of Eating Disorder, 18(4), 317-326.
[26] Lovano-kerr. J. (1983). Cognitive style resited:implica ons for research in art produc on and art cricism , vol. 24. no3. PP:195-205.
[27] McQuade, Ch. M. (2009). "An investigation of the relationships among performance anxiety, perfectionism, optimism, and self-efficacy in student performers" The Sciences and Engineering. 70(6-B): 22-38.
[28] McGee, B. J., Hewitt, P. L, S. B., Parkin, M., Flett, G. L. (2004). perfectistic self presentation, body image, and eating disorder symptoms. Body image, 2,29-40.
[29] Shafran, R., & Mansell, W. (2001). Perfectionism and psychopathpoloy: A review of research and treatment. Clinical Psychology Review, 21(6), 879-906.
[30] Tsagaris. Gearge (2006). The relationships between Thinking styles preferences, cultural orientations and academic achievement. Doctoral dissertation, cleveland state university.
[31] Zhang, (2004).revisiting the predictive power thinking styles or academic performance. journal of psychology, 138,351-370.
[32] Zhang. Li – F. (2001). D0 Thinking Styles contribute to academic achievement beyond abilities? Journal of Psychology 135, 621 – 637.
- صفحات : 66-83
-
دانلود فایل
( 1.04 MB )