-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11481
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
مهسا ذوالفقاری، مرضیه هاشمی
-
کلید واژه :
اختلال اضطراب اجتماعی، باورهای فراشناختی
-
مراجع :
[1] احمدی، زهرا، عصاران، مهدی، سید محرمی، فاطمه، سید محرمی، ایمان (1396). تعیین رابطه پرخاشگری آشکار و رابطه ای با میزان امیدواری در کودکان دبستانی، فصلنامه سلامت روان کودک، دوره چهارم، شماره 3، صفحه 154-143.
[2] سلگی، زهرا (1393). مقایسه اثربخشی و تداوم تاثیر درمان فراشناختی و طرحواره درمانی به شیوه گروهی برکاهش علایم، کیفیت زندگی و سلامت اجتماعی دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، پایان نامه دکتری، روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور.
[3] سالاری فر، محمدحسین و پوراعتماد، حمیدرضا (1390). رابطه باورهای فراشناختی با اختلال افسردگی و اضطراب. مجله یافته، 13(4)،38-29.
[4] شایگان منش، زهرا(1395). اثربخشی درمان شناختی رفتاری برعلایم اضطراب اجتماعی، پایان نامه دکتری، رشته روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی.
[5] فرست، مایکل(2014). تشخیص افتراقی اختلالات روانی(مترجم،گنجی،مهدی)، 1393، نشرساوالان، تهران.
[6] کرمی، جهانگیر، زکی یی، علی، رحمانزاده، صباح، علیخانی، مصطفی (1391). نقش باورهای فراشناخت و خودکارآمدی در پیش بینی هراس اجتماهی دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر کرمانشاه، مجله روان شناسی، سال اول، ش1، صص57-62.
[7] .محمدی، ابوالفضل، زرگر، فاطمه، امیدی، عبدالله، باقریان سراوردی، رضا (1393) مولفه های سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی، دوماهنامه تحقیقات علوم رفتاری، سال یازدهم، شماره1(پیاپی29).
[8] محسنی، نیکچهره (1382). ادراک خود "ازکودکی تابزرگسالی". تهران: انتشارات بعثت.
[9] ولز، آدریان (1392). راهنمای عملی درمان فراشناختی اضطراب و افسردگی. ترجمه شهرام محمدخانی. تهران: انتشارات ورای دانش.
[10] Amstadter A.(2008). Emotion regulation and anxiety disorders. Journal of Anxiety Disorders.;22:211221 [PMC free article ][PubMed]
[11] American psychiatric Association(2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders.5th edition (DSM5). New school library, Washington, DC London, England.
[12] Alfano, C.A. and Beidel, D.C. (Eds)(2011). Social Anxiety in Adolescents and Young Adults. Washington, DC: American Psychological Association Book.
[13] Anderson RE, Hope D. A. relationship among Social Phobia, physiological reactivity and anxiety sensitivity in an adolescent population, J Anxiety Disorder,(2009)(1): 18_26
[14] Aderka, I. M. ,Hofmann, S.G. , Nickerson, A. ,Hermesh , H, Gilboa_schechtman, E., & Marom, S.(2012).Functional impairment in social anxiety disorder. Journal of Anxiety Disorder,26,393 400
[15] Bar-Haim, Y,Lamy ,D, Pergamin, L, Bakermans –kranenburg M,Van Ijzendoorn, M, Threat-related attentional bias in anxious and honanxious individuals: Ameta-analytic Study.Psychology Bull. 2007;133:1 24.
[16] Clark,D.M.,& Wells, A.(1995).A Cognitive model of Social Phobia. INR. Hemberg,M. Liebowit Z,D.A. Hope,F.R. Schneier(Eds.). Social phobia: Diagnosis, assessment and treatment. (pp.69-93).New York :Guilford Press.
[17] Chambless,D.L, Ollendick,T.H., (2001). Empirically supported psychological intervention: Controversies and evidence, Annu Rev Psychol,52:685-716.
[18] Counture,S.M.(2010). How to reading and teach children and teenager with dyslexia. Joss Ey Bass. United States: San Francisco.
[19] Cebula,K.R., aWishart, J.G.(2008). Social Cognition in Children with Down Syndrome and Learning Disabilities. International Review of Research in Mental Retardation, 35,43-86.
[20] Ellis, D.M., Hudson, J.L., The meta cognitive model of generalized anxiety disorder in children and adolescents. Clin child fam psycho rev. (2010);13:151-63.
[21] Flavel. J.H., Miller.(1998). Cognitive. In w. Domain (series ed.) a D.kuhn. R.Ziegler(vol.eds.), Hand book of child Psychology: Vol.Z. Cognition. Perception, and Language (5thed, 951-898). New York: Wiley.
[22] Farmark,T.(2002). Social Phobia: Over view of Community Surveys, Acta Psychiatric Scandinavia. 105,(2),84-93.
[23] Garcia-Lopez, L.J. Olivares, J. Beidel, D. Albano, A.M. Turner, S. a Rosa, A.L.(2006). Efficacy of Three Treatment Protocols for Adolescents with Social Phobia : A 5- Year Follow - up Assessment, Journal of Anxiety Disorder, 20, (2),175-91.
[24] Goldin,P.R, Ziv, M., Jazaieri, H.,Werner, K., Kraemer, H., Heimberg, R.G.,&Gross,J.J. (2012) Cognitive reappraisal self- efficacy mediates the effects of individual cognitive behavioural therapy for social anxiety disorder,Journal of consulting and clinical psychology, 80,1034-1040, doi:10.1037/a 0028555.
[25] Hofman,S.G.(2007). Cognitive factors that maintain social anxiety disorder: a comprehensive model and its treatment implications. Cognitive Behavior Therapy,36,193-209.
[26] Heimberg,R.G.(2002). Cognitive-behavioral therapy for social anxiety disorder:Current status and future directions, Biological Psychiatry,51,101-108.
[27] Lydiard,R.B.(2001). Social anxiety disorder:comorbidity and its implications The Journal of Clinical Psychiatry [2001,62 Suppl 1:17-23; discussion 24].
[28] Lee,H.J.,Telch,M.J., Attentional biases in social anxiety:an investigation using the inattentional blindness paradigm. Behav Res Ther.2008;46(7):819-35.
[29] Lampe,L.A.(2009).Social anxiety disorder:recent developments in Psychological approaches to conceptualization and treatment. Australian and Newzeland Journal of Psychiatry, 43:887-898.
[30] Mululo,S.C.,Menezes,G.B.,Vigne,P.,Fontenelle,L.F.,(2012).Areview on predictors of treatment outcome in social anxiety disorder.Revista Brasileira de Psiquiatria (Sao Paulo,Brazil;1999)[2012,34(1):92-100].
[31] Ng,A.S.,Abbott,M.J.,Hunt,C.,(2014) The effect of self-imagery on symptoms and processes in social anxiety :A systematic review.Clinical Psychology Unit,School of Psychology,The University of Sydney,Australia. Clinical Psychology Review[2014,34(8):620-633].
[32] Pictet,A.,(2014)Looking on the bright side in social anxiety:the potential benefit of promoting positive mental imagery.,University of Oxford Geneva,Switzerland. Frontiers in Human Neuroscience, 8:43.
[33] Ravindran,L.N.,Stein,M.B.,(2010)The Pharmacologic treatment of anxiety disorder:a review of progress. The Journal of Clinical Psychiatry 71(7):839-854.
[34] Razza,R.A., a Blair, C.,(2014). Association among false-belief understanding,executive Function, and Social competence:A longitudinal analysis.Journal of Applied Develop psychology,30(30),332-343.
[35] Schulze L,Renneberg B,Lobmaier JS.(2013).Gaze perception in Social anxiety and social anxiety disorder.Frontiers in Human Neuroscience [2013,7:872].
[36] Spada,M.M.,Georgiou,G.,& Wells,A(2008). The relationship among etacognitins,intentional control and social anxiety.Cognitive behavioural therapy,39(1),64-71.
[37] Stopa,L.,Clark,D.L., Social Phobia and the interpretation of social events, Behaviour Research and Therapy(2000);38:273-283.
[38] Sakano,Y.,(2012). Cognitive behaviour therapy for anxiety disorderst,Seishin Shinkeigaku Zasshi=Psychiatria et Neurologia Japonica [2012,114(9):1077-1084].
[39] Shaffer,D.R.,(2000).Social and Personality development(4th ed).Wadsworth,Belmont,USA.
[40] Vatankhah,H.,Daryabari,.D., Ghadami,V., Naerifar,N.,(2013). The effectiveness of communication skills training on self-esteem and assertiveness of female students in guidance school in Rasht.Procedia-social and Behavioral science.;1(84):884-885.
[41] Wild,J. Clark.D.M. Ehlers,A.& McManus,F.(2008).Perception of Arousal in Social Anxiety :Effects of False Feedback during a Social Interaction.Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry ,39,(2),102-116
[42] Wells,A.(2003). Anxiety disorders, metacognition and change.In:Leahy RL. (editor).Roadblocks in cognitive-behavioral therapy:Transforming challenges into opportunities for change. New York: Guilford:69-88.
[43] Wells,A., aKing,P.(2006). Meta-Cognitive therapy for generalize anxiety disorder: an open trial. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 37(3),206-612.
[44] Wells,A.(2009).Meta-cognitive therapy for anxiety and depression.1th ed.the guild ford press London.
- صفحات : 84-91
-
دانلود فایل
( 615.55 KB )