-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11477
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
شقايق ظفري، ملوک خادمی اشکذری
-
کلید واژه :
مهارت هاي زندگي؛ عزت نفس؛ اضطراب امتحان؛ عملكرد تحصيلي.
-
مراجع :
[1] ابوالقاسمي، عباس (1383). "اثربخشي روش درماني آموزش ايمن سازي در مقابل تنيدگي و حساسيت زدايي منظم در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان".. فصلنامه علمي- پژوهشي مجله روانشناسي سال هشتم، شماره1 (29) بهار 1383 ص 3-21.
[2] احمدي زاده، محمدجواد (1373). بررسي اثر آموزش مهارت هاي حل مسأله بر برخي از ويژگي هاي شخصيتي نوجوانان تحت پوشش مراكز شبانه روزي بهزيستي، پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه علامه طباطبايي.
[3] احمدي، سيد احمد؛ قاسمي، ابوالقاسم (1378). تأثير آموزش مهارت هاي اجتماعي بر رشد اجتماعي فرزندان شبه خانواده تحت پوشش سازمان بهزيستي استان اصفهان، فصلنامه دانش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان (اصفهان). شماره اول.
[4] اديب، يوسف (1382). الگوي مطلوب برنامه درسي مهارت هاي زندگي براي دوره راهنمايي تحصيلي. پايان نامه دكتري، دانشگاه تربيت مدرس.
[5] اسماعيلي، محمد (1380). بررسي اثربخشي آموزش درس مهارت هاي زندگي در تعامل با شيوه هاي فرزند پروري بر عزت نفس دانش آموزان استان اردبيل، فصلنامه پيام مشاور. شماره 6، انتشارات وراي دانش.
[6] آبنيكي فرد، زهرا (1382). رابطه بين عزت نفس و انگيزه تحصيلي در دانش آموزان سال سوم دبيرستان هاي شاهد تهران، پايان نامه كارشناسي ارشد روان شناسي عمومي، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي علامه طباطبايي.
[7] آقاجاني، مريم (1381). بررسي تأثير آموزش مهارت هاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل نوجوانان. پايان نامه كارشناسي ارشد، روانشناسي عمومي، دانشگاه الزهرا.
[8] بهشتی, داود؛ آزیتا کشاورز؛ زهرا افکاری شهرستانی و میترا رفیعی شفیق، ۱۳۹۵، بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی پسران پیش دانشگاهی، دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران، موسسه برگزار کننده همایش های توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان،
[9] پاپيري، اميد علي (1376). بررسي اثربخشي روش آموزش مهارت هاي گروهي حل مسأله در درمان نوجوانان اقدام كننده به خودكشي در ايلام، پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.
[10] جمالی پاقلعه, زیور, جمالی پاقلعه, سمیه, جدیدی فیقان, مهناز, نظری بدیع, مرضیه. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر نوجوان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 15(58), 121-129.
[11] ذوالفقاري، اكرم السادات (1376). بررسي روايي، اعتبار و فرم يابي پرسشنامه عزت نفس كوپراسميت در دبيرستان هاي اصفهان، پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه تهران.
[12] رادمنش, عصمت, سعدی پور, اسماعیل. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روان شناسی مدرسه, 6(2), 44-63. doi: 10.22098/jsp.2017.567.
[13] شجراتي، تاجيه (1376). بررسي كاربرد پذيري روش بازآموزي اسناد در كاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نورآباد. پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه الزهرا(س).
[14] شعباني، حسن (1371). مهارت هاي آموزشي و پرورشي (روشها و فنون تدريس) تهران: سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاهها (سمت) چاپ هشتم.
[15] شعباني، حسن (1382). روش تدريس پيشرفته. تهران: انتشارات سمت.
[16] صفرزاده، مريم (1382). بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر برقراري ارتباط اجتماعي كارآمد در دانش آموزان دختر اول دبيرستان، پايان نامه كارشناسي ارشد، روانشناسي تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي.
[17] مرادي، مهناز (1383). بررسي سودمندي آموزش مهارت هاي زندگي (ارتباط بين فردي، حل مسأله، كنترل خشم، ابراز وجود) به دانش آموزان دختر دبيرستاني شهر تهران در بهبود وضعيت بهداشت رواني ايشان، تهران، دانشگاه علامه طباطبايي.
[18] معرفت، علي (1377). بررسي رابطه عزت نفس و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع راهنمايي مدارس دولتي و نومنه مردمي شهر ري. پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه تهران.
[19] معصومي، معصومه (1385). بررسي اثربخشي مهارت هاي زندگي در سوادآموزان زن دوره پاياني نهضت سوادآموزي شهر تهران در سال 1384. پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه تهران.
[20] موسوی, الهام، ۱۳۹۵، بررسی رابطه ی عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، چهارمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین
[21] مهديزاده، محمد (1383). بهداشت بلوغ نوجوانان. انتشارات نهضت سوادآموزي.
[22] هيلي، چارلز (1375). مشاوره حرفه اي براي معلمان و مشاوران، ترجمه طيبه زندي پور، چاپ دوم، تهران: انتشارات نادي.
[23] Bandura, A. and R.H.Walters (); Social Learning and Personality Development; NewYork: Holt, Rinehart and Win Ston.-Pervin, L.A. and P.O.John (); Personality: Theory and Research; th ed., NewYork: John Wiley and Sons.
[24] Baumeister, R.F.Public Self and Private Self,NewYork, Spring verlag..
[25] Berk, L.e. (), Child Developments. Fifth editions, cole Publishing Company.
[26] Ca, G., Joe, R & Beer, C.(). Gender and test anxiety, shyness. GPA Psychology Reports, Vol., PP.-.
[27] Campbell, J.D, &Feher, B. (). Self-esteem and perceptions of Conveyed impressions: is negative affectivity as Sociated With greater realism? Journal of personality and Social psychology, (), -.
[28] Coopersmith, S. (). A Method for determining types of Self-esteem. Journal of Ab normal psychology, (), -.
[29] Corsini,R.J. (). Handbook of in novative therapy. NewYork, John wiley & Sons, Inc.
[30] Darden, Cindy, A.Gazda, George, M(). Life Skills and Mental Health Counseling: Journal of Mental Health Counseling.Ebsco Publishing.
[31] Deffen bacher, J.L. and Detiz, R, ().Effects of test anxiety on performance, Worry and emotionality in naturally occurring exams. Psycholog in the school, (), -.
[32] Deman, AF., Hall, V.& Stout, D.(). "Neurotic and test anxiety".The Journal of Psychology, Vol.(). PP.-.
[33] Hembree, Ra(). Correlates, Causes, effects, and treatment of test anxiety. Review of educational research, Vol., No.--.
[34] Hill, K.T., & Wigfield, A. (). Test anxiety: A major educational Proplem and What can be done about it. Elementary School Journal, , -.
[35] Hoffman, M.A. , ushpiz, V. ,&Levy-shiff, R. (). Social Support and Self-esteem in adolescence. Journal of Youth and Adolescence, (), -.
[36] Iowa State university (). Target Life Skills Training. www.google.com.
[37] Joan.M (). Life Skills Mastery for student With Special needs. Eric Diegest.ED .
[38] Kernis, M.H., Brockner, J., &Frankel, B.S. (). Self-esteem and reactions to failure. Journal of personality and Social psychology, (), - Pope, W.A., Mchale, S.M., & Craighead, W.E. (). Self-esteem Enhancement With Children and Adolescents. NewYork: Pergamon Press.
[39] Kraizer,Sherryll Kerns (). Skills for Living: the Requirement of the .Adolesent Parenting Life Skills For Children. Eric no:.
[40] Lau,-Sing. Some Correlates of Test Anxiety, Journal of Acta-psychologica-Taiwanica؛,Vol.,-.
[41] Lavin, D.E. (). The Prediction of academic performance.us.A: Connecticut Printers Inc.
[42] Losciuto,l. , Rajala,A.K. & Townsend, T.N. (). An Outcome evaluation of a cross ages: An Snter generational Mentoring approach to Drug Prevention. Journal of Adolescent Research,,-.
[43] Many,-Margaret-A؛ Many,-Wesley-A. the relationship between Self-esteem and test anxiety ingrades Four through eight, Journal of Educational and Psychological-Measurement, , Winvol. ,-.
[44] Nottelmann, E.P. & Hill, K.T. (). Test Anxiety and off_task Behavior in E valuative situations. Child Development, , -.
[45] On Wuegbuzie.A.J. (). Examination-taking strategies used by College Student in statistics Courses College Student Journal, , -.
[46] P.O.John (); Personality: Theory and Research; th ed. , NewYork: John Wiley and Sons.
[47] Tryon,G.S. (). The Measurement and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, , -.
[48] Veneta A.Bastian, Nichdas R.Burns and the Nettelbeck ().Emotional intelligence predicts Life Skills, but not as well as personality and Cognitive abilities.
[49] Zeidner Moshe. (). Test Anxiety. The State of the Art. University of Haifa Mount Carmel Israeal Plenum Press NewYork and London.
[50] Zeidner,M. (). Test anxiety: The State of the art. NewYork: Plenum.
- صفحات : 16-30
-
دانلود فایل
( 862.15 KB )