-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11482
-
نویسنده/گان :
مهدیه شهرابی فراهانی، نیکو قناد
-
کلید واژه :
حالات روحی، گردشگر، ابعاد روانشناختی.
-
مراجع :
[1] ابراهیم زاده، عیسی وکاظمی زاد، شمس اله، اسکندری ثانی، محمد(1390)، برنامه ریزی استراتژیک توسعه ی گردشگری، با تاکید بر گردشگری مذهبی(مطالعه ی موردی: شهر قم)، پژوهش های جغرافیای انسانی ، شماره ی 76، صص 115-141.
[2] ایمانزاده، علی ( 1394 )، بررسی تطبیقی مفهوم ،اهداف،اصول و روش هاي تربیت معنوي از دیدگاه علامه طباطبایی و دیوید کار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ملایر دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
[3] ایمانی خوشخو محمد حسن، صباغ پور مهدیه،شفیعا سعید،(1395)، تبیین مفهوم معنویت با استفاده از تحلیل محتوا، نشریه علمی پژوهشی مطالعات گردشگری، دوره ی ی یازدهم، شماره ی 35، صص 107-127.
[4] بلخاری قهی،حسن (1395)، دیباچه مجموعه مقاالت کنفرانس اول،گردشگری معنوی مبنای تحول فلسفی.
[5] جهانیان،منوچهر، رستگار،ابراهیم (1395)، مقاله واکاوی انواع رویکردهای مفهومی تبیین کننده گردشگری معنوی-مذهبی در مطالعات اسنادی ، سمینار علمی جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی، تهران-ایران .
[6] واعظ جوادی، مترضی (1388): فلسفه ی زیارت وآیین آن، انتشارات اسراء، ، چاپ اول، تهران .
[7] حبیب پور، کرم و رضا صفری(1391)، راهنمای جامع کاربرد Spss در مطالعات پیمایشی(تحلیل داده های کمی)، نشر لویه،چاپ پنجم، تهران .
[8] حسنی،علی و بسته نگار،مهرنوش (1395)، مولفه های معنویت در گردشگری خالق، نشریه ی راهبردهای مدیریتی نوین
[9] حسینی پور، احسان ورضایی دولت آبادی، حسین و کاظمی علی(1395)، بررسی عوامل کشش ورانش موثر برنیت سفر گردشگری مذهبی ونحوه ی تاثیرآنها(شهرقم)، فصلنامه ی مطالعات مدیریت گردشگری، سال یازدهم، شماره ی 46، صص 109-124.
[10] دلاور، علی (1392)، مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی، انتشارات ث، چاپ دوازدهم، تهران.
[11] شفیعا، سعید و فیروزی، غزال، زهرا غلامی فاطمه(1396)، گردشگری مذهبی، گردشگری معنوی یا گردشگری ومعنوی: بررسی شباهت ها وتفاوت ها از طریق تحلیل محتوا، دهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد ومدیریت، رشت، ایران
[12] ظریحی، فخرالدین(1365)، مجمع البحرین، انتشارات مرتضوی ، جلد 3، چاپ دوم ، تهران
[13] محمدی یگانه، بهروز وچراغی، مهدی و ولایی محمد(1390)، نقش گردشگری مذهبی در توسعه ی روستایی، با تاکید بر کیفیت زندگی وسرمایه ی اجتماعی مطالعه ی موردی؛ روستای قبچاق، نشریه ی تحقیقات کابردی علوم جغرافیایی سال سیزده، شماره ی 30، صص 7-25.
[14] موسوی ،میرنجف و سلطانی، ناصر(1393)، بررسی نقش امامزادگان در توسعه گردشگري زیارتی مورد مطالعه امام زاده جعفریزد ،نشریه ی پژوهش وبرنامه ریزی شهری، دوره ی 5، شماره ی 18، صص 77-94.
[15] همایون محمد هادی، بد مهدیه(1394):تبیین انگیزه های معنوی گردشگران در سفرهای معنوی مطالعه ی مورد رویداد پیاده روی اربعین، اولین کنفرانس بین المللی گردشگری ومعنویت دانشگاه علم وفرهنگ، تهران- ایران
[16] شاملو، سعید(1382)، مکتب ها ونظریه ها در روان شناسی شخصیت، چاپ هشتم، انتشارات رشد، تهران.
[17] حجازی، بهجت السادات(1387)، روان شناسی شخصیت در تاریخ بیهقی ، فصل نامه ی علمی پژوهشی کاوش نما ، دوره ی نهم ، شماره ی 16
[18] کریم پور، نسرین، خزانه دار لو محمد علی(1395)، روان شناسی شخصیت زیدری نسوی و مبنای ابعاد درون گرایی و برون گرایی، دو فصلنامه ی علوم ادبی، سال 6، شماره ی 10، صص 155-173.
[19] صدیق، مرتضی و صفدری تمرین، سبحان، شیرچی، فریا و یوسفی پیربستی مرتضی(1394)، بررسی رابطه ی روانشناسی گردشگری با رفتار کارکنان هتل ها( طراحی هتل در منطقه ی آزاد بندر انزلی)، کنفرانس بین المللی عمران، معماری و شهرسازی ، شیراز، ایران.
[20] محمودی، سمیه، رنجبران بهرام و فتحی سعید(1394)، توسعه ی مدل تصویر دهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران، فصلنامه ی مطالعات مدیریت گردشگری ، سال دهم، شماره ی 29، صص 21-44.
[21] ایمانی خوشخو، محمد حسین، صباغ پور مهدیه و شفیعا سعید(1395)، تبیین مفهوم معنویت در گردشگری با استفاده از تحلیل محتوا، کنفرانس معنویت و گردشگری، ایران ، تهران.
[22] Cavanagh,G. (1999), "Spirituality for managers: Context and Critique, Journal of Organization ChangeManagement", 12(3). pp. 53-165.
[23] Hill, P. C., Pargament, K., Hood, R. W., McCullough, M. E., Swyers, J. P., et al. (2000). Conceptualising religion and spirituality: points of commonality, points of departure Journal for the Theory of Social Behaviour, 30, 51-77
[24] Icep. (1997). Religious Tourism. Journal of Turismo-Mercados Emissores, 30-33.
[25] Lee, C.-K. (2000). A comparative study of Caucasian and Asian visitors to a cultural expo in an Asian setting. Tourism Management, 21, 169- 176.
[26] Mc Knignt, R. (1984) "Spirituality in the Workplace", in Adams, J. D. (ed.) Transforming Work, Alexandria, VA: Milles River Press
[27] QURASHI, J.(2017), Commodification of Islamic Religious Tourism: from Spiritual to Touristic Experience, International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 5(1), 89-104.
- صفحات : 31-39
-
دانلود فایل
( 666.57 KB )