-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11487
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
مریم رزاق نیا، علی اکبر صلاحی
-
کلید واژه :
خلاقیت، هوش های چندگانه
-
مراجع :
[1] اصلانی، جلیل، عبدالملکی، مهزاد، غریبی، حسین(1397). اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوش-های چندگانه برخلاقیت دانش آموزان دختر پنج ابتدایی، پژوهش در برنامه ریزی، سال11، دوره دوم، شماره9، ص61-74.
[2] اعظمی، امیر، تولایی، روح الله، خواجه ئیان، داتیس(1387). خلاقیت و راه های پرورش آن، فصلنامه توسعه انسانی پلیس، سال5، شماره16، صص62-78
[3] البرزی، محبوبه، رضویه، اصغر(1390). تاثیرانگیزش بیرونی بر خلاقیت کودکان، تازه های علوم شناختی، سال13، شماره2، صص66-57.
[4] امیری، مهدی؛ پرتابیان، اکبر(1395). بررسي رابطه مؤلفه¬هاي هوش هيجاني با خلاقيت دانشجويان (مطالعه موردي: دانشگاه هاي پيام نور جنوب فارس)، فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیتدر علوم انسانی، دوره 5، شماره 4، صص 216-196.
[5] امیری، شعله، اسعدی، سمانه(1386). روند تحولی خلاقیت در کودکان، تازه های علوم شناختی، سال9، شماره4، ض26-32.
[6] امینی، فاطمه، ذکاوت، حسین علی پور، احمد (1394). مقایسه مولفه های خلاقیت بین دانش آموزان راست و چپ دست و دوسویه توان، فصلنامه علمی پژوهشی عصب روان شناسی، سال1، شماره1، پیاپی2
[7] زارع، حسین، فرامرزی، سالار، فتوت، اعظم(1394). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه گاردنر بر عملکرد هوش های چندگانه دانش آموزان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال11، شماره36، صص152-177.
[8] آگاه هریس، مژگان، بیات، مریم، زارع، حسین(1389). خلاقیت و رگه های شخصیت در دانشجویان، روان-شناسی تحولی: روان شناسان ایران، سال7، شماره26، ص155-164.
[9] بهروزی، ابوذر، زینلی پور، حسین، زارعی، اقبال(1396). بررسی تحول نظریه گاردنر ازهوش به ذهن: پنج ذهن برای آینده، پژوهش نامه مبنای تعلیم وتربیت، سال7، شماره1، صص141- 127
[10] حسینی، افضل السادات، رضوی نعمت الهی، ویدا، کوهپائیها، مریم، (1392). بررسی رابطه تفکر قطعی نگر با خلاقیت و خلاقیت هیجانی، ابتکار وخلاقیت در علوم انسانی، شماره1، صص176-200
[11] حاجی حسین نژاد، غلامرضا، حقانی، محمود، نیرو، محمد(1390). تاثیر آموش مبتی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنربر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان اول بیرستان، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال5، شماره2، صص153-168.
[12] سیلوایه، سونیا، مهدوی نژاد، محمد، مهدوی نژاد، غلامرضا (1392). تاثیر محیط هنری بر خلاقیت دانش آموزان، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال12، شماره48، صص127-140.
[13] سیدان، ابوالقاسم، شهرآرای، مهرناز، فرزاد، ولی الله(1381). تحلیل خلاقیت در کودکان: معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل وحرکت، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال32، شماره2، صص191-213.
[14] رحیمی، سعید، فضیلتی، منصوره(1395).کاربست نظریه هوش های چندگانه گاردنر در آموزش و یادگیری، رویش روانشناسی، سال5، شماره3، شماره پیاپی16
[15] سیف نراقی، مریم، نادری، عزت اله(1396). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بر اساسdsm5، ارسباران، چاپ هجدهم.
[16] رحیمی، حمید؛ حسن پور، راحله(1393). رابطه بین معنویت با خلاقيت دانشجویان علوم پزشکي کاشان، فصلنامه آموزش اخلاق در پرستاری، دوره سوم. شماره دوم.
[17] رنجبری، فهیمه، ملک پور، مختار، فرامرزی، سالار(1392). اثربخشي آموزش مبتني بر هوش هاي چندگانه گاردنر بر ميزان خطاهاي املاي دانش آموزان با ناتواني يادگيري پايه سوم ابتدايي شهر اصفهان، مجله ناتوانی های یادگیری، دوره 2، شماره 4، صص 60-45.
[18] موسوی، سیدمرتضی (1395). بررسی تفاوت هوش با خلاقیت با استفاده از تئوری هوش های چندگانه گاردنر در جهت امکان سنجی افزایش هوش و خلاقیت در سنین متفاوت. www.civilica.com/Paper-DSCONF03-DSCONF03_025.html
[19] حاجی حسین زاده، غلامرضا، حقانی، محمود، نیرو، محمد (1390). تأثير آموزش مبتني بر نظريه هوش هاي چندگانه گاردنر بر پيشرفت تحصيلي رياضي دانش آموزان اول دبيرستان، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال 5، شماره 2، صص 168-153.
[20] Armstrong T.(2009). Multiple intelligences in the classroom.USA: Ascd.
[21] Gardner H.(1999). Are there additional intelligences? The case for naturalist, spiritual, and existential intelligences. In: Kane J, editor. Education, information and transformation. NJ: Prentice Hall; b:111-131.
[22] Brualdi AC.(1996). Multiple Intelligences: Gardner’s Theory. ERIC Digest; Available from: http://www.eric.ed.gov/contentdelivery/servlet/ERICServlett Accno =ED410226
[23] Chen, A., Li, L., Li, X., Zhang, J., & Dong, L. (2013). Study on innovation capability of college students based on extinct and theory of creativity. Procardia Computer Science, 17, 1194-1201.
[24] Sansom, N.A. (2011). Movement and dance in young children's lives. Crossing the Divide. New York: Peter Long Publishing.
[25] Zachopoulou, E., Trevlas, E., Konstadinidou, E., & Archimedes project research group. The design and implementation of a physical education program to promote children's creativity in early years. (2006). International journal of early Years education, 14(3), 279-294.
- صفحات : 40-49
-
دانلود فایل
( 664.21 KB )