-
آرشیو :
نسخه پاییز 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11486
-
موضوع :
سایر شاخه های روانشناسی
-
نویسنده/گان :
محمد حسین قدیانی، سید اسماعیل قیصری، اشکان نقدی
-
کلید واژه :
تئوری انتخاب، هوش هیجانی، سلامت روان.
-
مراجع :
[1] اسمخانی اکبری نژاد، ه؛ اعتمادی، ا و نصیر نژاد، ف(1389). خودکارآمدي و رابطه آن با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر، زن و مطالعات خانواده، سال دوم، شماره 8، ص 13-25.
[2] بیرامی، م(1387). بررسی اثریخشی هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارامدی و سلامت روانی دانشجویان ، فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، سال سوم، شماره 11، ص 19- 36.
[3] سموعی ، ر . (1382) . پرسشنامه هوش هیجانی بار – آن ( فرم 90 سوالی ) موسسه تحقیقات علوم رفتاری سینا (روان تجهیز).
[4] گنجی، ح(1393). بهداشت روانی، تهران: نشر ارسباران.
[5] فتحی آشتیانی، ع(1395). آزمون های روانشناختی، تهران: انتشارات بعثت.
[6] قریشی، م و بهبودی، م(1396). اثربخشی آموزش واقعی تدرمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دختر، سلامت اجتماعی مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، دوره 4، شماره 3، ص 238-249.
[7] علیزاده فرد، س و مهبویاف ر(1396). تأثیر آموزش تئوری انتخاب بر راهبردهای شناختی یادگیری دانشجویان،
[8] مطالعات روانشناسی تربیتی، مقاله 7، دوره 14، شماره 27، ص 161-.180.
[9] آقامیری، مهناز سادات؛ آقامیری، قدرتی و قدرتی، رضوی( ۱۳۹۵). اثر بخشی مشاوره مبتنی بر نظریه انتخاب بر ذهن آگاهی و مثبت اندیشی دانشجویان دختر دوره متوسطه ناحیه 4 اصفهان، دومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیب های اجتماعی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی.
[10] کارخانه چی، م؛ احدي، ح و حاتمی، ح.( 1389). اثر آموزش واقعیت درمانی بر شادکامی دختران، مجله روانشناسی معاصر، دوره پنجم، ص 636-638.
[11] صاحبی، ع. ( 1390 ). اثربخشی آموزش تئوري انتخاب و واقعیت درمانی بر افزایش عزت نفس و کانون مهار درونی دانشجویان دبیرستانی شهر مشهد، مجله اصول بهداشت روانی، سال چهاردهم، دوره دوم، ص 80 .
[12] امیري، م؛ آقامحمدیان شعرباف، ح و کیمیایی، ع.( 1391 ). اثربخشی رویکرد واقعیت درمانی گروهی بر منبع کنترل و راهبردهاي مقابله اي، اندیشه و رفتار، دوره ششم، شماره 24.
[13] حسین پور، م؛ درویشی، ط. و سودانی، م. ( 1388). اثربخشی آموزش مسثولیت پذیري به شیوه واقعیت درمانی گلاسر بر کاهش بحران هویت دانشجویان ، یافته هاي نو در روانشناسی، سال پنجم، ص 97-106.
[14] سموعی ، ر . (1382) . پرسشنامه هوش هیجانی بار – آن ( فرم 90 سوالی ) موسسه تحقیقات علوم رفتاری سینا (روان تجهیز ).
[15] پاشا، غ و امینی، س. ( 1389 ). تأثیر واقعیت درمانی بر امید به زندگی و اضطراب همسران شهدا، یافته هاي نو در روانشناسی، سال ششم، ص 37- 51.
[16] مرادي شهربابک، ف؛ قنبري هاشم آبادي، ب و آقامحمدیان شعرباف، ح. ( 1389 ). بررسی اثربخشی واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر افزایش میزان عزت نفس دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره 11، شماره 2، ص 227-238.
[17] Bar-On R, Handley R, Fund S. (2005). The impact of emotional and social intelligence on Performance". In V. Druskat, F. Sala, & G. Mount (Eds), Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
[18] Bar-on, R (2006). "The bar-on model of emotional intelligence skills development training, program and student achievement and retention. Unpublished raw data." Texas A & M university-Kingsville.
[19] Glasser W. (2010). Choice Theory. New York, HarperCollins Publisher
[20] Wubbolding, R. (2000). Reality therapy for the 21st century. Philadelphia, PA: Brunner Routledg.
[21] Glasser, W. (1998). Choice theory. New York : Harper Collins.
[22] Kidwell, D., Hardesty, B., Shibin, S. (2011). Emotional Intelligence in marketing exchanges. Journal of Marketing, 45, 78-95.
[23] Cheng & Chan , A. (2005). Measuring psychological well- being in the Chinese Personality and Individual Differences.38,1307-1316.
[24] Gilchrist Banks, S. (2011). Using choice theory to enhance student achievement. Alexandria, VA: American School Counselor Association.
[25] Watson, M.E. & Arzamarski, C.B. (2011). Choice Theory and Reality Therapy: Perceptions of Efficacy. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 1, 97-109.
[26] Shillingford M, Edwards OW.(2008). Application of Choice Theory with a Student Whose Parent is Incarcerated: A Qualitative Case Study. Int J Real Ther;28(1).
[27] Wubbolding, R.E. & Brickell, J. (2013). Resources for Teaching and Learning Choice Theory and Reality. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 1, 51-58.
[28] Peterson, A.V.; Chang, C. & Collins, P.L. (1998). The effects of reality therapy and choice theory training on self concept among Taiwanese university students. International Journal for the Advancement of Counseling, 20(1), 79-83.
[29] Casstevens, W.J. (2010). Using reality therapy and choice theory in health and wellness program development within psychiatric psychosocial rehabilitation agencies. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 2: 55-58.
[30] Perkins, E. (2012). Choice Theory and Blame versus Responsibility.International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 2, 10-13.
- صفحات : 67-77
-
دانلود فایل
( 660.81 KB )