-
آرشیو :
نسخه تابستان 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11448
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
فردوس کاظمی دلیوند، منيژه حاتمی
-
کلید واژه :
ذهن آگاهی، خودتنظیمی هیجانی، اضطراب امتحان.
-
مراجع :
[1] Kabat-Zinn, J. (2010). Foreword.In F. Didonna (Ed.), Clinical handbook of mindfulness (pp.xxv_xxxiii). New York: Springer.
[2] Williams, M. & Penman, D. (2012). Mindfulness: A practical guide to finding peace in a frantic world. Piatkus. Co. uk.
[3] Hayes, S. C. & Wilson, K. G. (2003). Mindfulness: Method and process. Clinical.
[4] Sapp, M. (1993). Rest anxity: Applied research assessment, and treatment interventions. Lanham, MD: university Press of America.
[5] Gross, J.J., & John, O.P. (2003). Individual differences in two emotion.
[6] Gross, J.J., Richards, J.M., & John, O.P. (2006). Emotion regulation in everyday life. In D.K. 95-Snyder, J.A. Simpson, & J.N. Hughes (Eds.) (pp. 13-335). Emotion regulation in families: Pathways to dysfunction and health. Washington DC: American Psychological Association.
[7] Allen. G. J. (2011). The behavioral treatment of test anxiety: Recent research and future trend. Behavior Therapy. 3: 253-262.
[8] Lufi, D. & Awad, A. (2013). “Using the Minnesota Multiphasic Personality Inventory-2 to develop a Scale to Identify test anxiety among Students with learning disabilities”. Learning Disability Quarterly, 36(4), 242–249.
[9] داداش نیا، هدیه (1393). اثربخشی تمرینات ذهن آگاهی بر ترس از ارزیابی منفی و خودتنظیمی هیجانی در دانش آموزان اضطرابی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد اسلامی تهران مرکزی.
[10] ابوالقاسمی، عباس. (1382). اضطراب امتحان. اردبیل: نیک آموز.
[11] ساراسون، جی. (1980). ﻣﻘﻴﺎس اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن، ﺗﺮﺟﻤـﻪ اﺣﻤـﺪ جمعه ﭘـﻮر،(1386). ﺗﻬـﺮان، اﻧﺘﺸﺎرات ﺷﺮﻛﺖ آزﻣﻮن ﻳﺎر ﭘﻮﻳﺎ.
[12] Chambers R‚ Gullone E, Allen N. (2009). Mindful emotion regulation: An integrative review. Clin Psycho Rev, 29(6). 72-560.
[13] رابرت ال لی هی، دنیس تیرچ لیزا ا . ناپولیتانو، (2010). تکنیک های تنظیم هیجان در روان درمانی. ترجمه منصوری راد (1392).
[14] آذرگون، حسن، کجباف، محمد باقر، موسوی، حسین و محمد رضا (1388). اثربخشی آموزش ذهنی آگاهی بر کاهش نشخوار فکری و افسردگی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. دانشور رفتار. 13 (34)، 47-39.
[15] Brown, K. W & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822-848.
[16] Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review. Clinical psychology: Science and practice, 10,125-143.
[17] گل پور چمرکوهی، رضا و محمد امینی، زرار (1391). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان. مجله روانشناسی مدرسه. شماره 1 دوره سوم، صص 82-100.
[18] عزیزی کرج، معصومه؛ دهقانی، فهیمه و کمای، زارج. (1396). نقش واسطه ای خود تنظیمی هیجانی در رابطه بین ذهن آگاهی و خودکارآمدی بیماران دیابتی نوع دو شهر یزد، فصلنامه افق دانش ، دوره 22، شماره2.
[19] Harton - Deutsch. L. Sars & Horton. M. Janell. (2003). Mindfulness: overcoming intractable confilit. Archives of Psychiatric Nursing. 17(4), 186-193.2004
[20] بيرامي، منصور و عبدي، رضا (1388). اثر بخشي تأثير آموزش فنون مبتني بر ذهن آگاهي در كاهش اضطراب.
[21] افشاری نیا، کریم؛ کاکابرایی، کیوان؛ امیری، حسن. (1392). بررسی و مقایسه اثربخشی روش آموزش ذهن آگاهی و روش بازسازی شناختی در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. مجله راهبردهای شناختی در یادگیری. سال اول، شماره اول، صص 61-74.
[22] محتشمی، سیده نسیبه؛ فرقدانی، آزاده و گنجی، کامران. (1392). بررسی اثرات اصلی و تعاملی سبک های دفاعی و ذهن آگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان و نوع مکانیزم دفاعی مرتبط با پیشرفت تحصیلی. اندیشه های نوین تربیتی. شماره 9، دوره سوم، صص 87-106.
- صفحات : 114-121
-
دانلود فایل
( 573.87 KB )