-
آرشیو :
نسخه زمستان 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11504
-
موضوع :
مشاوره
-
نویسنده/گان :
عاطفه رحیم نیا، علی صیادی
-
کلید واژه :
تمایز یافتگی، فراشناخت، خودکارآمدی مسیر شغلی.
-
مراجع :
[1] ذوی الحیات محمدرضا، نوربخش پریوش، سپاسی حسین. (1396). ارتباط خودکارآمدی در تصمیمگیری شغلی و جوکاری اخلاقی با اثربخشی . اخلاق در علوم و فنّاوری. ۱۲ (۲) :۵۹-۶۶.
[2] سیف, علی اکبر. (1395). روان شناسی پرورشی نوین. تهران، نشر دوران.
[3] سلطاني علي آباد، مجتبي؛عابدي، محمدرضا؛ نيل فروشان، پريسا؛ بيگدلي، ايمان اله. (1395). بررسي تصميم گيري مسير شغلي دانش آموزان دبيرستاني مبتلا به ناتواني جسمي به شيوه نظريه زمينه اي، روان شناسي باليني، دوره 8، شماره 3، 49-59.
[4] شریفی ساکی، شیدا؛ فلاح، محمدحسین؛ زارع، حسین. (1393). نقش خودکارآمدی ریاضی، خودپنداره ریاضی و ادراک از محيط کلاس در پيشرفت ریاضی دانش آموزان با کنترل جنسيت. پژوهش در آموزشگاهی و یادگيری، دوره 1، شماره 4، 18-28.
[5] صادقی، احمد. (1394). بررسي رابطه حمايت خانواده، خودکارآمدي مسير شغلي و عزت نفس با خودکارآمدي تصميم گيري مسير شغلي دانش آموزان، دست آوردهاي روانشناختي (علوم تربيتي و روان شناسي، دوره 22، شماره 1، 227-244.
[6] عطارخامه، فاطمه؛ سیف, علی اکبر. (1388). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعه فراشناختی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تهران، پژوهش نامه مطالعات روان شناسی تربیتی، شماره (9).
[7] كشاورز، لقمان و سرخوش، سمیرا. (1392). ارتباط خودكارآمدی ىشغلى مديران و تعهد سازمانى كاركنان با رضايت مشتريان اداره كل ورزش و جوانان استان كرمان، پژوهش هاى كاربردى در مديريت ورزشى، شماره 4، 11-19.
[8] گالدینگ، ساموئل(1390). خانواده درمانی تاریخچه، نظریه، کاربرد، (ترجمه فرشاد بهادری، مصطفی تبریزی، بدری السادات بهرامی و سوسن سیف). تهران: انتشارات تزکیه.
[9] ميرحيدري، اشرف؛ سيادت، سيدعلي؛ هويدا، رضا؛ عابدي، محمدرضا. (1391). رابطه يادگيري سازماني و خودکارآمدي مسير شغلي با اشتياق کاري مديران، رهيافتي نو در مديريت آموزشي، دوره 3، شماره 2، 139-153.
[10] Artino Jr, A. R. (2012). Academic self-efficacy: From educational theory to instructional practice. Perspectives on Medical Education, 1(2), 76-85.
[11] Creed P, Prideaux L. (2005). Antecedents and consequences of career decisional states in adolescence. Journal of Vocational Behavior; 67: 97-412.
[12] Drake, J. R. (2011). Differentiation of Self Inventory –short form: Creation and initial evidence of construct validity. (Doctoral dissertation), University of Missouri, Kansas City.
[13] Desoete, A. & Ozsoy, G.(2009). Introduction: Metacognition, more than the lognes monster? International Electronic Journal of Elementary Education, 2(1), 1-6.
[14] Efklides,A. (2001). Metacognitive experiences in problem solving. In A. Efklides, J. Kuhl, & R.M. Sorrentino (Eds), Trends and prospects in motivation research . Dordrecht : Kluwer.
[15] Flavell, J.H.(1976). Metacognitive aspects of problem solving. In L.Resnick (Ed), The nature of intelligence (PP.231-235). Hillsdale , NJ: Laerence Erlbaum.
[16] Flowers, L. O. (2012). Exploring HBCU Student Academic Self-Efficacy in Online STEM Courses. Journal of Human Resources & Adult Learning, 8(1), 139-152.
[17] Hacker, D.J, & Dunlosky, J.(2003). Not all metacognition is created equal. New Directons for Teaching And Learning, 95, 73-79.
[18] Hill, C. (2014). An examination of the effectiveness of the Louisiana gear up program in promoting self-efficacy, improving academic achievement and increasing teachers' aspirations for their students. Doctoral dissertation, Louisiana Tech University.
[19] Howley, I., Adamson, D., Dyke, G., Mayfield, E., Beuth, J., & Rosé, C. P. (2012). Group composition and intelligent dialogue tutors for impacting students’ academic self-efficacy. In Intelligent Tutoring Systems. Springer Berlin Heidelberg. 551-556.
[20] Kraus L. (1997). The impact of an intervention on the career decision-making self-efficacy career indecision of high school junior. [PhD Thesis]. USA: University of Kansas.
[21] Lent, R.W. & Hackett, G. (1987). Career self-efficacy: Empirical status and future directions. Journal of Vocational Behaviour, 30(3) 47 – 382.
[22] Peleg, O., & Zoabi, M. (2014). Social anxiety and differentiation of self: A comparison of Jewish and Arab college students. Personality and Individual Differences, 68, 221–228.
[23] Pajares, F., & Schunk, D. (2001). The development of academic selfefficacy. In A. Wigfield & J. Eccles (Eds.) Development of achievement motivation. San Diego: Academic Press.
[24] Panaaoura A, Philippou G. The measurement of young pupil’s metacognitive ability in mathematics. Cyprus: University of Cyprus; 2003.
[25] Ross, A. S., & Murdock, N. L. (2014). Differentiation of self and well-being: The moderating effect of self-construal. Contemporary Family Therapy, 36, 485–496.
[26] Skowron, E. A., & Dendy., A. K. (2004). Differentiation of self and attachment in adulthood: Relation correlates of effortful control. Contemporary family therapy. An International Journal, 26, 337-357.
[27] Skowron, E. A., Stanley, K. L., & Shapiro, M. D. (2009). A longitudinal perspective on differentiation of self, interpersonal and psychological well-being in young adulthood. Contemporary Family Therapy, 31, 3-18.
[28] Sandage, S. J., Crabtree, S., & Schweer, M. (2012). Differentiation of self and social justice commitment mediated by hope. Journal of Counseling & Development, 92, 67-74.
[29] Thijs, J., & Verkuyten, M. (2008). Peer victimization and academic achievement in a multiethnic sample: The role of perceived academic selfefficacy. Journal of Educational Psychology, 100(4), 754.
[30] Valentine S, Barnett T. (2002). Ethics codes and sales professionals’ perceptions of their organization s ethical value. Journal of Business Ethics; 40(2): 191-200.
[31] Vasile, C., Marhan, A. M., Singer, F. M., & Stoicescu, D. (2011). Academic self-efficacy and cognitive load in students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 12, 478-482.
[32] Wright, S. L., Perrone-McGovern, K. M., Boo, J. N., & White, A. V. (2014). Influential factors in academic and career self-efficacy: Attachment, supports, and career barriers. Journal of Counseling & Development, 92(1), 36-46.
- صفحات : 52-62
-
دانلود فایل
( 890.14 KB )