-
آرشیو :
نسخه زمستان 1398 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11522
-
موضوع :
رفتار در علوم تربیتی و روانشناسی
-
نویسنده/گان :
کیانوش اکبرآبادی، فاطمه خلیل پور
-
کلید واژه :
کتاب فارسی خوانداری، پایه ی ششم، تصویر، رنگ، کودکان.
-
مراجع :
[1] ابراهیمی، نادر،( ۱۳۶۷،) مقدمه ای بر مصورسازی کتاب کودکان، تهران :آگاه
[2] باي، ولی ا...(، ۱۳۷۷،) بررسي میزان تطابق تصاوير کتاب فارسي پايه چهارم و پنجم ابتدائي با محتواي آن از ديدگاه دانش آموزان و میزان رعايت اصول روانشناسي رنگ ها و تصويرنگاري از نظر دانشجويان تکنولوژي آموزشي، دانشکدة علوم تربیتي، دانشگاه تربیت معلم تهران
[3] تاجبخش،فرزانه،(۱۳۸۷،) ﺗﺄﺛﯿﺮ رﻧﮕﻬﺎ ﺑﺮ ﺗﻔﮑﺮ و ﺧﻼﻗﯿت
[4] جهاددانشگاهی، انتخاب رنگ مناسب برای فضاي آموزشی(، ۱۳۷۷).
[5] حجت، مریم، (۱۳۸۴ )، بررسي تصويرسازي علمي در کتب درسي علوم، گروه تصويرسازی دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر
[6] سلیم زاده، محمد جعفر ،( ۱۳۸۳)،بررسي نقش گرافیك در کتاب های ديني و قرآن دوره دبستان
[7] صفائی نيا، مهدیه،( ۱۳۸۹)، نقش و جايگاه تصويرسازي در كتاب هاي درسي مقطع دبستان بعد از انقلاب تاكنون. بررسي كتاب فارسي اول دبستان.
[8] ضی اءپور، کیوان ،( ۱۳۷۳)، بررسي تصويرسازي کتاب¬های درسي دوران دبستان.
[9] علي اكبر زاده، مهدي(،۱۳۶۹)، رنگ و تربيت، مجله فرهنگ و سينما،شماره یکم،ص ۱۹-۲۹
[10] کریمی، ویکتوریا(،۱۳۸۶،) هنر درمانی رنگ، فرم و فضا و تاثیرات آن بر گرافیک محیطی بیمارستان کودکان ، شماره۲ رهپویه هنر
[11] کشاورز، طیبه(،۱۳۸۶)، نقش رنگ ها در آموزش
[12] ماکس لوشر(1371).روانشناسی رنگ ها،ترجمه مهردادپی،لیلا.تهران:انتشارات حسام
[13] میرحسینی، زهره ،اباذری، زهرا و معدنی، فاطمه(،۱۳۹۲)، تحلیل محتوای تصاویر کتاب های داستانی کودکان رده سنی ب و ج در دهه ۸۰
[14] نهری ، سرمد(،۱۳۹۱،) مرجع دیتیل های ساختمانی، آدینه بوک
- صفحات : 14-22
-
دانلود فایل
( 650.41 KB )