-
آرشیو :
نسخه بهار 1399 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11567
-
موضوع :
روانشناسی بالینی
-
نویسنده/گان :
فاطمه ظهوری فر، محمد شمسیان
-
کلید واژه :
پرخاشگری، خودتنظیمی، سلامت روان، دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی.
-
مراجع :
[1] اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳﻤﯽ، عباس؛ برزگر، سبحان؛رستم اوغلی، زﻫﺮا. (1393)." اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﺑﺮ ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪي و رﺿﺎﯾﺖ از زﻧﺪﮔﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان داراي اﺧﺘﻼل رﯾﺎﺿﯽ" . ﻧﺎﺗﻮاﻧﯽ های ﯾﺎد ﮔﯿﺮی،(2)4، 21-6.
[2] امینی، لیلا؛ حیدری، مریم؛ دانش پرور،حمیدرضا.(1393)."سلامت روان و برخی تعیین کننده های فردی- اجتماعی آن در زنان تحت خشونت خانگی.
[3] ﺗﻮﮐﻠﯽ زاده، ﺟﻬﺎﻧﺸﯿﺮ؛ ابراهیمی قوام، ﺻﻐﺮي؛ ﻓﺮﺧﯽ، ﻧﻮرﻋﻠﯽ.( 1390) ." ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺧﻮدﺗﻨﻈیمی ﺑﺮ سلامت روان دانش آموزان پسر."اصول بهداشت روانی،(13)3، 25-9.
[4] تاواریس، کارول(1388) روان شناسی خشم، ترجمه احمد تقی پور و سعید درودی، تهران: نشر دایره.
[5] حسینی،رضا.(1395)."بررسی رابطه سبکهای دلبستگی با پرخاشگری و تعارضات زناشویی در کارکنان متأهل مجتمع دخانیات استان گلستان"
[6] رجایی، مصطفی؛(1394)."بررسی رابطه بین پرخاشگری و سلامت روان در بین اساتید دانشگاهی شهر نائین.
[7] فروم، اریش(1380) هنر عشق ورزیدن، ترجمه ی پوری سلطانی، تهران: انتشارات مروارید.
[8] قربانی، رقیه؛فولادچنگ، محبوبه.(1394)."بررسی ارتباط خودتنظیمی و تسلط جمعی با بهزیستی روان شناختی".
[9] کدیور، پروین. (1383)."بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودتنظیمی، هوش و پیشرفت درسی دانش آموزان به منظور الگویی برای یادگیری بهینه".پژوهشکده تعلیم و تربیت، 64-78.
[10] ماسن،پاول هنری و همکاران(1380) رشد و شخصیت کودک؛ (چاپ هفدهم)، ترجمه مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز.
[11] میر احمدی، لیلا؛ احمدی، احمد؛ بهرامی، فاطمه. (1391)."اثربخشی زوج درمانی کوتاه مدت به شیوه ی خودتنظیمی بر شادکامی و سلامت روان". یافته های نو در روان شناسی، (22) 7، 43-33.
[12] محی الدین بناب، مهدی(1385) روان شناسی انگیزش و هیجان، تهران، نشر دانا.
[13] Amirshahi M. Role of management in improvement of administrative health. Tehran: Iranian Training Center and Industrial Researches; 2008: 16[Book in Persian].
[14] Argyle(1993),Michael.Bodily Communication. London.Rutledge;p.220.
[15] Bouffard, T., Boisvert, J.,Vezeau, C., Larouche, C .(1995). The impact of goal orientation on self - regulation and performance among college students. Educational Psychology, 65, 3, 317–329.
[16] Boekaerts, M. (1997). Self - regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students. Learning and Instruction, 7(2), 161-186.
[17] Bolhari J. Mental Health. 3th ed. Tehran: Boshra; 2007: 1[Book in Persian].
[18] Cleary, T. J., & Zimmerman, B. J. (2000). Self - regulation empowerment program: A school - based program to enhance self - regulated and self motivated cycles of student learning. Psychology in the Schools, 41(5), 537-550.
[19] Duckworth, K., Akerman, R., MacGregor, A., Salter E., & Vorhaus, J. (2009). Self - regulated learning: A review of literature. London: Centre for Research on the Wider Benefits of Learning, Institute of Education.
[20] Ghahari sh, Panaghi L,Atef-Vahid MK, Zareiidoost E, Mohammadi A. Evaluating mental health of spouse abused women.J Gorgan Unimed Sci 2007;8 (4):58-63.(Persian).
[21] Ghorbani, R., Khormaie, F. (2014). The effectiveness of Self - Regulation learning Strategies Training on the well-being psychology in female student. (International Conference on health female in shiraz).
[22] Kindekens , A.T., Reina,V.R., De Backer, F., Peeters, J., Buffel ,T. Lombaerts, K. (2013). Enhancing student wellbeing in secondary education by combining selfregulated learning and arts education. Social and Behavioral Sciences, 116, 1982 – 1987. (5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013).
[23] Mikaeilia, N., Barahmand, U. (2013). Raining In Self - Regulation Enhances Psychological Well-being of Distressed Couples. Social and Behavioral Sciences 84, 66 – 69. New York: Academic Press.
[24] Perry, N. E., & Vandekamp, K. J. O. (2000). Creating classroom contexts that support young children’s development of self - regulated learning. Educational Research, 33, 821-843.
[25] Ryff, C.D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Personality& social psychology,57.
[26] Tavakolizadeh ,J., Yadollahi, H., Poorshafeic, H. (2012). The role of Self - regulated learning strategies inpsychological wellbeing condition of students. Social and Behavioral Sciences 69, 807 – 815. (International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012).
[27] Zimmerman, B.J. (2002). Becoming a selfregulated learner: An overview. Theory into Practice, 41(2), 64-70.
[28] Zimmerman, B.J. (2000). A training self regulation: A social cognitive perspective. in M. B. Boekarts, P. R. Pintrich& M. Zeiher (2000) Hand book of self - regulation. Academic Press.
- صفحات : 34-42
-
دانلود فایل
( 669.23 KB )