-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11580
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
الهام مقامی
-
کلید واژه :
بازي درماني، رشد شناختي، معلولین ذهني آموزش پذير.
-
مراجع :
[1] سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک،ویرجینیا آلکوت و روئیز، پدرو(1395). خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری/ روان پزشکی بالینی( ترجمه فرزین رضاعی). جلدسوم، ویراست یازدهم، تهران: انتشارات ارجمند، 364.
[2] ساراسون، اروین جی و ساراسون ، بارباراآر(1393). روانشناسی مرضی مشکل رفتار غیر انطباقی(ترجمه نجاریان و همکاران). چاپ سوم، تهران: انتشارات رشد، 663.
[3] سیف،علی اکبر(1380).روانشناسی آموزشی و یادگیری. تهران .انتشارات آگاه، 74.
[4] شریفی درآمدی، پرویز(1385). در دفاع از پیاژه. اصفهان: سپاهان.
[5] صمدی، سیدعلی(1393). بازی درمانی نظریه ها، انجام پژوهش و روش های مداخله. چاپ اول، تهران: انتشارات دانژه، 65.
[6] غباری بناب، باقر و خانزاده فیروزجاه،عباسعلی حسین(1388). روانشناسی و آموزش کودکان با کم توانی هوشی.چاپ اول.تهران: انتشارات دانژه،168.
[7] گنجی، مهدی(1395). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM_5.(ویراستار حمزه گنجی). ویراست سوم،جلد دوم، تهران: ا انتشارات ساوالان، 765.
[8] ملک پور، مختار(1390). جزوه بازی درمانی. اصفهان: دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی اصفهان.
[9] Thomas GO, Creswell C. Cognitive-behavioral therapy for children and adolescents, The Medicine Publishing Company: Ltd; 2005.
[10] Rincon HG, Hoyos G, Badiel M .Group cognitive behavioral therapy for Depression and anxiety in an ambulatory psychosomaticcervice. J Psychc Res 2003;55:111-29.
[11] Havtvn PL. [Application Guide to cognitive behavioral therapy in the treatment of mental disorders]. Tehran: Arjmand publisher;1382.(Persian).
[12] Crane WC. [Theories of development concepts and applications]. Tehran: Roshte Publications; 1384.(Persian).
[13] Meany-Walen KK. Adlerian play therapy: Effectiveness on disruptive behaviors of early elementary aged children. University of North Texas; 2011.
[14] Baggerly J, Parker M. Child-Centered group play therapy with African American boys at the elementary school level. J Counsel Develop 2005;83:387-91.
[15] Rodebaugh TL, Holawa R, Heimberg RG. The treatment of social anxiety disorder. Clin Psychol Rev 2004;7:883-908.
[16] Rashidi-Zafar M, Janbozorgi M, Shaghaghi F. [Positive social behavior efficacy of play therapy on progress of pre-school children's (Persian)]. Journal of Behavioral Sciences. 2012; 6(1):69-77.
[17] Favadeddini M, Bidakhti M. [Effect of behavior-based drama therapy on mental retarded females (Persian)]. Journal of Rehabilitation Sciences and Research. 2012; 8(5):913-18.
[18] Jindal-Snape D. Vettraino E. Drama techniques for the enhancement of social-emotional development in people with special needs: review of research. International Journal of Special Education. 2007; 22(1):107-117.
[19] Landreth GL, Ray DC, Bratton SC. Play therapy in elementary schools. Psychology in the Schools. 2009; 46(3):281-89. [DOI:10.1002/pits.20374]
- صفحات : 50-58
-
دانلود فایل
( 667.81 KB )