-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11624
-
موضوع :
سایر شاخه های روانشناسی
-
نویسنده/گان :
آصفه مصلحی، احمدرضا شهنیانی
-
کلید واژه :
روحیه کارآفرینی، خلاقیت هیجانی، انگیزش پیشرفت تحصیلی.
-
مراجع :
احمدپور داریانی، محمود (1387). کارآفرینی، تعاریف، نظریات، الگوها. چ 1، تهران: پردیس.
[2] آراستی، زهرا؛ سفیدگر، افروز؛ زعفریان، رضا. (1394). تبیین نقش مولفه های فردی، محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی. دوره 8. شماره 1. صص 79-61.
[3] بابایی، حبیب. (1395). جایگاه کارآفرینی در مطبوعات ایران. فصلنامه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی. سال 7. شماره 29. صص 205- 187.
[4] بلندهمت، امین. (1392). نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی. فصلنامه رسانه، دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها. شماره 104.
[5] بهرامزاده، محمدمهدی؛ باورصاد، بلقیس و جعفرپور، محمود(1380). ارزیابی نقش جو سازمانی در روحیة کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطة شهر اهواز، مجلة علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران، دوره 6، سال 17، 180-151.
[6] پورانجنار، گل بهار؛ جودزاده، مهتا؛ پورانجنار، عافیه. (1395). بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی سازمانی. دوماهنامه اقتصادی و بازرگانی. دوره 14. شماره 77. صص 93- 79.
[7] جوکار، بهرام؛ البرزی، محبوبه(1389). رابطه ویژگیهای شناخت با خلاقیت هیجانی و خلاقیت شناختی
[8] دانایی فرد، حسن؛ محمدی، فرهنگ؛ سعیدی کیا، مهرزاد. (1389). رابطه نوآوری و کارآفرینی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری.
[9] دهقان منشادی، فاطمه. (1396). بررسی مقایسه ای اثربخشی روش های تدریس یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر خلاقیت و روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه 1 شهر یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد. موسسه آموزش عالی امام جواد (ع).
[10] روحی، لیلا. (1393). بررسی عوامل موثر برشکل گیری کارآفرینی در دانش آموزان مقطع متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور.
[11] رییسی، زهره،(1380). روانشناسی تربیتی(پرورشی)، اصفهان: انتشارات مانی.
[12] زارعی، راضیه. (1395). رابطه بین جو سازمانی مدرسه با عملکرد تحصیلی و روحیه کارآفرینی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
[13] شهبازی، کیومرث؛ حسن زاده، اکبر؛ جعفرزاده، بهروز. (1393). بررسی تاثیر کارآفرینی و نوآوری بر رشد اقتصادی (رهیافت داده های تابلویی). دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی. سال 2. شماره 5. صص 55- 43.
[14] طاهری، عبدالمحمد؛ شایان جهرمی، امین؛ ترابی، سهیلا. (1389). بررسی رابططه کارآفرینی سازمانی با خلاقیت در سازمان فنی و حرفه ای شهرستان گچساران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. دوره 1. شماره 4. صص 61- 45.
[15] طباطبایی نياد، منیره سادات. (1395). اثربخشی آموزش خلاقیت بر بهبود جرات ورزی و روحیه کارآفرینی هنرجویان دختر پایه دوم هنرستانی شهر اردکان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه یزد.
[16] فرجاللهی، مهران؛ آقاجانی، حسنعلی و گنجهخور، زیبا(1390). بررسی نقش آموزش بر روحیه کارآفرینانه دانش آموزان هنرستان های فنی حرفه ای دخترانة استان مازندران، فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، سال 9، شماره 3، 138-111.
[17] قاسم زاده، حسن)1380). خلاقیت نوید بخش آینده ای درخشان برای همه افراد بشر، فصلنامه رهیافت، شماره 26، 74- 65.
[18] گودرزی، محمود؛ فراهانی، ابوالفضل؛ طباطبایی، محمد حسن. (1390). بررسی رابطه بین نوآوری و کارآفرینی در فدراسیون های موفق. مطالعات مدیریت ورزشی. شماره 13. صص 17-3.
[19] مالکی، رسول؛ حمید ییلاق چغاخور، ح؛ احمدوند، مصطفی. (1394). بررسی ویژگی های کارآفرینی اجتماعی در سازمان های دولتی. برنامه ریزی و توسعه رفاه اجتماعی. دوره 7. شماره 25. صص 19-2.
[20] مطالعات روان شناختی دانشگاه الزهرا، 110-89.
[21] ملک زاده، غلامرضا؛ راهنما، نرگس. (1395). کارآفرینی و ارتباط آن با نوآوری. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات.
[22] یوسفی، علیرضا، قاسمی، غلام رضا، فیروزنیا، سمانه(1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. سال9، شماره1، صص: 84-79.
[23] Averill JR. Emotional Creativity Inventory: Scale: construction and validation, Paper presented at the meeting of the International Society for Research on Emotion. Cambridge: MA: 1994
[24] Burleson W, Picard RW. Gender-specific approaches to developing emotional intelligent learning companions. IEEE Intelligent Systems 2007; 22(4): 62–69
[25] Honig, B. (2003). Entrepreneurship education toward a model of contingency- based business planning, Academy of Management Learning and Education. Vol. 3, No. 3, pp.258- 273.
[26] Petry, (1996); Motivation: research and application. Boo; Company.
[27] Sabri M, alborzi M, bahrami M. [The relationship between family communication patterns, emotional intelligence and emotional creativity among high school students]. Journal of New Thoughts on Education 2013; 9 (2): 35-63. [Persian]
[28] ssazadegan A, Sheikhi S, Basharpour S, Saadatmand S. [The relationship of cognitive emotion regulation strategies and emotional creativity with general health in students]. Urmia Medical Journal 2012; 24(1): 1-10. [Persian].
[29] Sylgmn,(2004). "Resilient individuals use positive emotions to bounce back from negativeemotional experiences" Journal of Personality and Social Psychology , 2, 86, 320-333.
[30] Cercood, H. (2007). Development and Validation of the Childrens Assertiveness Inventory. Journal of Child & Family Behavior Therapy; 5(3): 1-15..
[31] Faggian, A., Partridge, M. & Malecki, E. (2016). Creating an Environment for Economic Growth: Creativity, Entrepreneurship or Human Capital? https://mpra.ub.uni-muenchen.de/71445/. 2016/08/11.
[32] Averill J R. Emotional creativity: “Towardspiritualizing the passions.” In Synder CR , Lopez S J. Handbook of Positive Psychology. New York: Oxford University; 2003.
[33] Averill JR and Thomas-knowles C. emotional creativity. In strongman KT . international review of studies on emotion. London: willey; 1992.
[34] Pianta R , Hamre BK. Conceptualization, measurement, and improvement of classroom processes: Standardized observation can leverage capacity. Educational Researcher 2009; 38(2): 109–119.
[35] Manavypoor D. [The relationship between emotional creativity and cognitive creativity with meta-cognitive skills]. psychological research 2011; 2(8): 63-72. [Persian]
[36] Issazadegan A, janaabady H, saadatmand S. [The relationship between cognitive emotion regulation skills, creativity, emotional, mental health and academic performance of students]. Journal of Educational Psychology 2011; 7(12): 71-92.[Persian]
[37] Hashemy S. [Relationship between emotional intelligence and emotional creativity in students of art, literature and science]. educational new ideas 2009; 5(2): 79-102. [Persian].
- صفحات : 19-30
-
دانلود فایل
( 1.13 MB )