-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11637
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
جابر سالار، زینب سالاری، سمانه احسانپور
-
کلید واژه :
عواطف مثبت و منفی ، انعطاف پذیری کنشی ، تعلل ورزی تحصیلی.
-
مراجع :
[1] بدری گرگری،رحیم؛فتحی آذر،اسکندر؛محمدی،نادر.(1393). رابطه ي خود بخششي و عواطف مثبت و منفي با تعلل ورزي تحصيلي دانش آموزان. مجله ي روان شناسي مدرسه، دوره ي 3، شماره ي 1،صص:21-6.
[2] بخشی پور رودسری، عباس و دزکام، محمود (1384). تحلیل عاملی تاییدی مقیاس عاطفه مثبت و منفی.مجله روانشناسی، سال نهمف شماره 4 (پیاپی 36):351-365.
[3] جوكار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا.(1386).رابطه تعلل ورزي آموزشي با اهداف پیشرفت. اندشه های نوين تربيتي ،3(3) ،80-61.
[4] حسینی, زینب السادات و حسن امیری، ۱۳۹۴، رابطه بین تاب آوری با اهمال کاری تحصیلی دانشآموزاندختر مقطع متوسطه دوم شهرستان اسلام آبادغرب، نخستین کنگره بین المللی جامع روانشناسی ایران، تهران، مرکز همایشهای توسعه ایران، https://www.civilica.com/Paper-PSYI01-PSYI01_034.html.
[5] خرمايي، فرهاد؛ عباسي، مسلم و رجبي، سعيد.(1390).مقايسه ي كمال گرايي و تعل لورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري. ناتواني يادگيري،1(1)،77-60.
[6] سامانی،سیامک، جوکار، بهرام و صحراگرد، نرگس(1386).تاب آوری، سلامت روانی و رضایت مندی از زندگی. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران. سال سیزدهم، شماره 3، صفحه: 295-290.
[7] كرمي، داوود .(1388).ميزان شيوع اهمال كاري در دانشجويان و ارتباط آن با اضطراب و افسردگي. انديشه و رفتار،13 (4)،34-25.
[8] ملك مكان، مراد.(1387). نگرش مادر نسبت به شيوه هاي فرزند پروري با يادگيري خودتنظيمي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان سال سوم راهنمايي آباده. پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربيت معلم.
[9] میکائیلی،نیلوفر؛رجبی،سعید؛عباسی،مسلم؛زمانلو،خدیجه.(1393).بررسی رابطه تنظیم هیجان و عواطف مثبت و منفی با عملکرد و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان.فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره 32،سال10، صص:52-32.
[10] یوسف پورکرباسدهی, اسماعیل و بهمن اکبری، ۱۳۹۷، پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس عاطفه مثبت و منفی در دانش آموزان مقطع متوسطه،یازدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق، https://www.civilica.com.
[11] Busco, M. R. (2010). The Procrastinator's Guide to Getting Things Done. The Gilford
[12] Press.
[13] Connor, k. m. & Davidson, J. R. T. (2003). Development of a new resilience scal: The connorDavidson Resilience scale (CD-RISC) Depression and Anxiety, 18.76-82.
[14] Hamill. S. (2002). Resiliency and self-efficacy: The importance of efficacy beliefs and copingmechanisms in resilient adolescents. Colgate university Journal of the sci Harris, P.L. (1991). The Work of the Imitation, In A. Whiten (Ed.), Natural Theories of Mind (Pp. 283-304). Oxford, UK: Basil Blackwell.
[15] Knaus, W. J. (2010). The procrastination work book. New York: New Harbinger
[16] Publications, Inc.
[17] Pekrun, R., Elliot, A.J., & Maier, M. (2009); “Achievement goals and achievement emotions: Testing a model of their joint relations with academic performance”; Journal of Educational Psychology, Vol. 101, pp.115−135.
[18] Pressman, S.D., Cohen, S. (2005); “Does positive affect influence health?”;
[19] Psychol Bul, Vol. 131, pp. 925–71.
[20] Reich, J.W., Zautra, A.J., Davis, M. (2003); “Dimensions of affect relationships: models and their integrative implications”; Rev Gen Psychol, Vol. 7, pp. 66–83.
[21] Sharksnas Bonnie, L,. Thomas. (2002). The relationship between resilience and job satisfaction in mental health care worker's dissertation in Human Development
[22] Sirois, F. M., Melia-Gordon, M. L., & Pychyl, T. A. (2013). I look after my health, later, an investigation of procrastination and health. Journal of Personality individual difference, 35 (5), 1167-1184.
- صفحات : 27-36
-
دانلود فایل
( 1.25 MB )