-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11652
-
موضوع :
سایر شاخه های روانشناسی
-
نویسنده/گان :
هادی حاجی حسن دنیادیده، فاطمه علیپور، زهرا آقاخانی نژاد
-
کلید واژه :
آسیب های اجتماعی، نگرش، دانش آموزان دوره متوسطه.
-
مراجع :
[1] پ. نیلفروشان، م. عابدی و س. احمدی، آسیب شناسی خانواده (طبقه بندی و سنجش)، چاپ دوم تدوين، اصفهان: دانشگاه اصفهان، 1393.
[2] پ. ه. ماسن و دیگران، رشد و شخصیت کودک، چاپ 21 تدوين، تهران: انتشارات ماد، 1395.
[3] ر. محسنی، جامعه شناسی مسایل و آسیب های اجتماعی، گرگان: موسسه فرهنگی انتشاراتی گرگان، 1394.
[4] ه. ا. ستوده، آسیب شناسی اجتماعی(جامعه شناسی انحرافات)، چاپ 26 تدوين، تهران: انتشارات آوای نور، 1396.
[5] ع. ا. دهخدا، لغت نامه، تهران: دانشگاه تهران، 1373.
[6] ف. مهدی پور، “مجازی شدن آسیب های اجتماعی ؛ مسئله ها و راه حل های سیاسی،” فصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی، صفحه 51-81، 1397.
[7] ت. آزاد ارمکی، نظریه های جامعه شناختی، تهران: انتشارات سروش، 1396.
[8] ح. اکبری، آسیب شناسی اجتماعی، تهران: انتشارت الکترونیکی کتاب سبز، 1392.
[9] غ. اکبرنژاد و ر. میرزایی، “نقش آموزش و پرورش در کنترل آسیب های،” فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، جلد دوره سوم، صفحه 81-96، زمستان 1396.
[10] ر. ا. صدیق سروستانی، آسیب شناسی اجتماعی(جامعه شناسی انحرافات اجتماعی)، چاپ هشتم تدوين، تهران: انتشارات سمت، 1397.
[11] م. عبداللهی، آسیب های اجتماعی و روند تحول آن در ایران، چاپ سوم تدوين، تهران: انتشارات آگه، 1390.
[12] ح. عمید، فرهنگ عمید تهران، چاپ هشتم تدوين، تهران: انتشارات امیرکبیر، 1371.
[13] م. شعاع کاظمی، آسیب های روانی خانواده،برگرفته از دیگاه های روانشناسی،مشاوره در اسلام، تهران: انتشارات آوای نور، 1397.
[14] ا. حقانی، روانشناسی رشد، تهران: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1396.
[15] J. Connolly، A. Nocentini، E. Menesini، D. Pepler، W. Craig and T. Williams، "Adolescent dating aggression in canada and italy : A cross-national comparsion،" International Journal of Behavioral Development،34(2)، pp. 98-105، 2010.
[16] ج. اژه ای، آسیب شناسی اجتماعی با نگاهی به ادیان، تهران: انتشارات سمت، 1396.
[17] م. چوپانی و م. کرمی، “شیوع شناسی آسیب های روانی و اجتماعی مبتنی بر چرخه زندگی خانواده در بین خانواده های پاسداران شهر تهران طرح پژوهشی،” در دانشگاه جامع امام حسین، تهران، 1396.
[18] آ. سن، توسعه به مثابه آزادی، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، 1394.
[19] A. Stanko، The Meaninig of Violence Rutledge، London and New York، 2003.
[20] F. Ozturk، M. Ekinci، O. Ozturk and F. Canan، The relationship of affective temperament and، 2013.
[21] F. Cao، L. Su، T. Lin and X. Gao، The Relationship between impulsivity and internet addicition in a sample of Chinas dolesdents، Eur Psychiatry، 2007، pp. 211-219.
[22] L. Jin-Sook and and et al، "A Learning System for Internet Addiction Prevention، Proceedings of the IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies،" in ICATEL 02، 2004.
[23] Z. Zhou، C. Li and H. Zhu، An error-related negativity potentialinvestigation of response، 2013.
[24] K. Kim، E. Ryu، M. Chon، E. Yeun، S. Choi and J. Seo، Internet addiction in Korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: a questionnaire survey، int J Nurs Stud، 2006، pp. 92-185.
[25] J. Hagan and H. Foster، S/He’s a Rebel: Toward a Sequential Stress Theory of Delinquency And Gendered Pathways to Disadvantage in Emerging Adulthood، Social Forces، 2003، pp. 82،53-86.
[26] L. Fjortoft، ""Landscape as playscape: The effect of Natural environment on children’s play and Motor development". Journal of Children Youth and Environment،" 2004.
[27] M. Fenichel، "Internet Addiction: "Addictive Behavior، Transference or More?،" Southern Medical Journal، vol. Vol 15، no. N.1، June 2003.
- صفحات : 74-84
-
دانلود فایل
( 992.96 KB )