-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399 - جلد چهارم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11658
-
موضوع :
روانشناسی بالینی
-
نویسنده/گان :
حبیبه دولت زاده، پریسا سراج محمدی، الهام جنقو
-
کلید واژه :
خودتنظیمی، طرد/پذیرش همسالان، رفتارهای پرخطر.
-
مراجع :
[1] احمدپور ترکمان، المیرا. (1390). بررسی شیوع رفتارهای پرخطر در دانش¬آموزان دبیرستان¬های منطقه 18 شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه تبریز.
[2] اسماعیل¬زاده، هاجر؛ اسدي، مسعود؛ میري، میرنادر و کرامتکار، مریم. (1393). بررسی شیوع رفتارهاي پرخطر در بین نوجوانان شهر قزوین در سال های 1390-1391. مجله تخصصی اپیدمیولوژي ایران؛ 10(3)، 75-82.
[3] طالب زاده نوبریان، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود؛ عشوری نژاد، فاطمه و موسوی، سید حسین. (1390). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. روشها و مدل های روانشناختی دانشگاه آزاد مرودشت، 4(8)، 120- 128.
[4] طهماسبیان، کارینه.(1384). مدل¬یابی خود اثرمندی در افسردگی نوجوانان ایرانی بر مبنای مدل عاملیتی بندورا از افسردگی. رساله دکتری روانشناسی بالینی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
[5] علامه، عاطفه؛ شهني ييلاق، منيجه؛ حاجي يخچالي، عليرضا و مهرابي زاده هنرمند، مهناز.(1394). مقايسه خودکارآمدي در تعامل با همسالان و شايستگي اجتماعي در دانش آموزان پسر با رفتارهاي پرخاشگرانه و عادي. شناخت اجتماعي، 4(8)، 102-128.
[6] كديور، پروین.(1380). بررسي سهم باورهاي خودكارآمدي، خودگرداني و هوش دانش آموزان به منظور ارائه الگويي براي يادگيري بهينه. تهران: پژوهشكدة تعليم و تربيت.
[7] محمدی هریس، ویدا. (1398). تعیین نقش خودادراکی اجتماعی و تنظیم هیجان در پیش¬بینی خودزنی دختران نوجوان. مجموعه مقالات اولین کنگره دوسالانه تازههای روانشناسی و علوم رفتاری. تبریز، ایران.
[8] ملاقنبري، علی. (1380). بررسي رابطة هستة كنترل، يادگيري خودتنظيم و پيشرفت تحصيلي پذيرفته شدگان كنكور سراسري سال 1379 در دانشگاه كاشان. پاياننامة كارشناسي ارشد، دانشكدة علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه شيراز.
[9] يارمحمديان، محمدحسين، مولوي، حسين و پورمباركه اختر، ايران. (1382). بررسی رابطه بین دوستی-های دوجانبه، پذیرش همسالان، خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت¬تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان. مطالعات تربيتي و روان شناسي، 4(2)، 5-20.
[10] Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annu Rev Psychol, 52(4), 1-26.
[11] Berndt, T., J. K., keef. (1995). Friends influence on adolescense, adjustment to school. Child Development. 66(6), 1312-1329.
[12] Calkins, S.D. & Howse, R.B. (2004). Individual differences in self-regulation: Implications for childhood adjustment. In Philippot P, Feldman RS. (Eds.). The regulation of emotion. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers; 307-332.
[13] Carpenter, E.M. (2002). A curriculumbased approach for socialcognitive skills training. An intervention targeting aggression in heat start preschoolers. Unpublished Phd thesis. The University of Maine, U. S. A.
[14] Dodge, K.A., Lansford, J.E., Burks, V.S., Bates, J.E., Pettit, G.S., Fontaine, R. & Price, J.M. (2009). Peer rejection and social information-processing factors in the development of aggressive behavior problems in children. Retrieved from http://www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC 2764280.
[15] Hale, D.R., Fitzgerald, N. & Viner, RM.(2014). A systematic review of effective interventions for reducing multiplehealth risk behaviors in adolescence. Am J PublicHealth; 104(5): 19-41.
[16] Hymel, S., Rubin, K., Rowden, L., & LeMarc, L. (1990). Children’s peer relationships: Longitudinal prediction of internalizing and externalizing problems from middle to late childhood. Child Development, 61, 2004-2021.
[17] Rahimi, C. (2011). Coping with stress and risk drug use among students. Proceeding of the 5th Mental Health Seminar Students.
[18] Rubm, K. H., Bukowski, W., & Parker, J. G. (1997). Peer interactions, relationships, and groups.In N. Eisenberg (Ed,), W, Damon (Series Ed,), Handbook of Medical psychology (Vol 3). Social, emotional and personality development (5 ed., pp. 619-700). New York: Wiley.
[19] Sibel, A. & Filiz, E. (2016). Social Functioning and Self-Esteem of Substance Abuse Patients. Archives of Psychiatric Nursing, 30(5), 587-593.
[20] Soleymaninia L. (2006). The relationship between high riskbehavior and mental health in adolescent students. MAThesis in psychology, UlumBehzisti University, Tehran, Iran.
[21] Wolfcarius, K.G. Mhalla, K. Ben Salem, K. & Soltani, SM.(2011). Prevalence and predictors of smoking among adolescent schoolchildren in Monastir, Tunisia. Eastern Mediterranean Health Journal; 17: 523-29.
- صفحات : 105-113
-
دانلود فایل
( 1.00 MB )