-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11659
-
نویسنده/گان :
لطیفه سادات مدنیان، مسعود قندهاری
-
کلید واژه :
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحان، دانش آموزان.
-
مراجع :
ایروانی م ر. ، طاهریان ن.(1395). اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روش پذیرش و تعهد براضطراب امتحان دانش آموزان دختر دوره متوسطه دائم فنی حرفه ای ناحیه 2.پنجمین همایش ملی روانشناسی؛مشاوره مددکاری.اسفندماه 1395.دانشگاه آزادواحدخمینی شهر.
[2] بزرگی آ.، بیات ف.، اصفهانی اصل م.(1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان کودکان مدارس ابتدایی.مجله رویش روانشناسی. 8(9):20-11.
[3] حبیب اللهی س.، عابدی ا.، نادری ف.، مظاهری م م.(1397) تأثیر درمان پذیرش و تعهد (ACT) بر اضطراب امتحان و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دبیرستانی. تحقیقات علوم رفتاری دوره شانزدهم .پاییز 1397 شماره 3 (پیاپی 53).344-2352.
[4] درتاج ف. 1383. بررسی تأثیر شبیه¬سازی ذهنی فرآیندی و فرآوردهای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان، ساخت و هنجاریابی عملکرد تحصیلی. رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
[5] رضا پورمیرصالح ی.، احمدی اردکانی ز.، شیری م.( 1396).اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش وتعهد برعملکرد تحصیلی فرزندان جانباز. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی علمی-پژوهشی.15(29).ص97-124.
[6] صابر ماهانی ا.1388. بررسی رابطه مهارت های اجتماعی و اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه شهر سراوان.کنفرانس ملی و دستاوردهای جدید در جهان درتعلیم وتربیت روانشناسی.1-14.
[7] صاحب الزمانی م.، زیرک، آ.(1390). راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی.11،58-68.
[8] صنفی خانی آ.، ناجیان تبریز ف.،خضری مقدم ح.، فضیلت پور م.، درختکار ع.(1398).اثربخشی رواندرمانی گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان دانش آموزان دوتابعیتی مبتلا به اضطراب امتحان در شش ماهی دوم سال 1396در شهر شیراز.مجله علوم پزشکی زانکو.دانشگاه علوم پزشکی کردستان.بهار1398.ص64-73.
[9] فتحی آذر ا. ،گل پرور ف.، میرنسب م م.، واحدی ش.(1395). مطالعه پدیدارشناختی مشکلات رفتاری در دانشآموزان دبیرستانی:چالشهای هیجانی- اجتماعی و تحصیلی.مجله مشاوره کاربردی.12(20):73-93.
[10] میرصالح ی ر.، احمدی اردکانی ز.، شیری م.(1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر عملکرد تحصیلی فرزندان جانباز.پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان.10(1):33-39.
[11] Abolghasemi A. Test anxiety. (2010).Ardabil: Nikamooz Publication; 2010. [In Persian]
[12] A-tjak JG, Davis ML, Morina N, Powers MB, Smits JA, Emmelkamp PM.(2015). A metaanalysis of the efficacy of acceptance and commitment therapy for clinically relevant mental and physical health problems. Psychotherapy and Psychosomatics. 2015; 84(1): 30-6.
[13] Barnes-Holmes Y, Barnes-Holmes D.(2016). riding the waves: A functional- cognitive perspective on the relations among behaviour therapy, cognitive behavior therapy and acceptance and commitment therapy. International Journal of Psychology, 2016; 51(1): 40– 44.
[14] Block, JA. (2002).Acceptance or change of private experiences: A comparative analysis in college students with public speaking anxiety .New York: University of Albany, 2002; 140p.
[15] Brown KW, Ryan RM. (2003).The benefits of being present: Acceptance and Commitment Training and Its role in psychological wellbeing. Journal of Personality and Social Psychology, 2003; 84(22): 822- 848.
[16] Burckhardt R, Batterham P, Pavlovic D.(2016). A randomized controlled trial of strong minds: A school-based mental health program combining acceptance and commitment therapy and positive psychology. Journal of school psychology, 2016; 18: 90-98.
[17] Craig ,K.D & Dobson, K.S(1995).Anxiety and Depression in Adults and Children .CALIFORNIA:SAQE PUBLICATION,INC
[18] Ellen J.BluettKendra J.HomanKate L.MorrisonMichael E.LevinMichael P.Twohig.(2014). Acceptance and commitment therapy for anxiety and OCD spectrum disorders: An empirical review. Journal of Anxiety Disorders.Volume 28, Issue 6, August 2014, Pages 612-624
[19] Hacker T, Stone P, MacBeth A.(2016). Acceptanceand commitment therapy Do we know enough? Cumulative and sequentialmeta-analyses of randomized controlled trials. Journal of afective disorders, 2016; 190: 551-565.
[20] Hays NP, Bathalon GP, McCrory MA, Roubenoff R, Lipman R, Roberts SB. (2002).Eating behavior correlates of adult weight gain and obesity in healthy women aged 55-65 y. Am J Clin Nutr 2002;75(3): 476-483.
[21] Jury M, Smeding A, Court M, Darnon C. (2015).When firstgeneration students succeed at university: On the link between social class, academic performance, and performance-avoidance goals. Contemp Educ Psychol. 2015; 41(0):25-36.
[22] Kemmelmeier M, Danielson C, Bastten J. (2005) .What in a grade? Academic success and political orientation. Pers Soc Psychol B. 2005; 31:1386-99.
[23] Kim KR, Seo EH.(2015). The relationship between procrastination and academic performance: A meta-analysis. Pers Indiv Differ. 2015; 82: 26-33.
[24] Lowe PA, Mowbray T, Jacobs K, Boyle C.(2015). Should test anxiety be measured differently for males and females? Examination of measurement bias across gender on measures of test anxiety for middle and high school, and college students. Journal of Psychoeducational Assessment, 2015; 33: 238–246
[25] Matsumoto, D.(2009). The Cambridge dictionary of psychology. New York: Cambridge University Press.
[26] Paliliunas D,Belisle J .,Dixon M R.2018).A Randomized Control Trial to Evaluate the Use of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) to Increase Academic Performance and Psychological Flexibility in Graduate Students. Behavior Analysis in Practice (2018) 11:241–253.
[27] Pham, L. B., & Taylor, S. E. (1999). From Thought to Action: Effects of Process- Versus Outcome-Based Mental Simulations on Performance. Society for Personality and Social Psychology, 25(2),250-260 .
[28] Pintrich PR,De Groot EV.(1990).Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance.J Educ Psychol.1990;82(1):33-40.
[29] Pvr-abdol s, Gharamaleki n.(2015).The effectiveness of acceptance and commitment therapy based on reducing test anxiety than students with specific learning disorder. The first National Congress of the third wave behavior behavioral treatments. Kashan University of Medical Sciences and Health Services, 2015.
[30] Sommer M, Martin E.(2016).Does trait test anxiety compromise the measurement fairness of high-stakes scholastic achievement tests? Learning and Individual Differences, 2016; 50:1-10.
[31] Trifoni A, Shahini M. (2011).How dose exam anxiety affect the performance of university student? Mediterranean journal of social sciences, 2011; 2(2): 23-101.
[32] Woidneck MR.( 2012).Acceptance and Commitment Therapy for the Treatment of Posttraumatic Stress among Adolescents. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Psychology. Utah state university, Logan, Utah, 2012.
- صفحات : 128-138
-
دانلود فایل
( 1.12 MB )