-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399- جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11695
-
موضوع :
مشاوره
-
نویسنده/گان :
محمد جابر سالاری گوهرریزی، مجتبی طاقداری، وحیدهاتفی، سیدعلی حسینی
-
کلید واژه :
معلم، دانش آموز، اخلاق اجتماعی، امام علی(ع)، امام رضا (ع).
-
مراجع :
قرآن کریم
[2] جعفری، سید ابراهیم؛ عابدی، محمدرضا؛ و لیاقت دار، محمدجواد. (1383). شادمانی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، میزان و عوامل مؤثر بر آن. طب و تزکیه، 54: 23-15.
[3] حائری، محمدمهدی. (1385 ق). شجره طوبی. نجف اشرف: الحیدریه.
[4] حر عاملی، محمدبن حسن. (1403). وسائل الشیعه. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
[5] رضایی اصفهانی، محمدعلی، نجفی جزه ای، حمید. (1393). تربیت عبادی از منظر قرآن. دو فصلنامه علمی – ترویجی قرآن کریم. سال هشتم، ش 14، بهار و تابستان، صفحات 85 – 120.
[6] شریف قرشی، باقر. (1372 ش). حیاه الامام الرضا. قم: سعیدبن جیر.
[7] صدوق، محمدبن علی. (بی تا). الخصال. قم: جامعه مدرسین.
[8] طبرسی، حسن بن فضل. (1392 ق). مکارم الخلاق. چاپ ششم، نجف: شریف رضی.
[9] عطاردی، عزیز الله. (1406). مسند الامام الرضا. مشهد: کنگره جهانی امام رضا ع 9.
[10] کلینی، محمدبن یعقوب. (1401 ق). الکافی. بیروت: دارالتعارف.
[11] گیج، ان، ال. (1379). مبانی علمی هنر تدریس. ترجمه محمود مهرمحمدی. انتشارات مدرسه.
[12] ماهروزاده، طیبه. (1385). نقش آموزه های دینی در کاهش خشونت خانوادگی، پژوهش های تربیت اسلامی، س 1، ش 3، پاییز.
[13] مجلسی، محمدباقر. (1403 ق). بحار الانوار. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
[14] معاونت آموزشی و پژوهشی. (1391). اساسنامه دانشگاه فرهنگیان. وزارت آموزش و پرورش
[15] نراقی، محمد مهدی. (بی تا). جامع السعادات. نجف: دارالنعمان.
[16] نوروزی، رضا علی؛ کوهی اصفهانی، هاجر. (1392). بررسی و تبیین ((انسان متعال)) از منظر قرآن کریم. فصلنامه معارف قرآنی. دوره 4، شماره 14، پاییز، 101- 130.
[17] وطندوست، رضا. (1393). آداب مهمانی و میزبانی در سیره و تعالیم رضوی. فرهنگ رضوی، سال دوم، شماره ششم.
[18] Birch, S. H. & Ladd, G.W. (1996). Interpersonal relationships in the school environment and children's early school adjustment: The role of teachers and peers. In: J. Juvonen and K. Wentzel, Editors, Social motivation: Understanding children's school adjustment, Cambridge University Press, New York.
[19] Burg, S., Mayers, R. A., & Miller, L. J. (2011). Spirituality, Religion and Healthy Development in Adolescents. In B. B. B. Editors-in-Chief & J. P. Mitchell (Eds.), Encyclopedia of Adolescence (pp. 353-359). San Diego: Academic Press.
[20] Davis, H. A. (2003). Conceptualizing the role and influence of student– teacher relationships on children's social and cognitive development, Educational Psychologist, 38 (4), 207–234.
[21] Fountoulakis, Konstantinos N., Siamouli, Melina., Magiria, Stamatia., Kaprinis, -George. (2008). late-life depression, religiosity, cerebrovascular disease, cognitive impairment and attitudes towards death in the elderly, Interpreting the data. Medical Hypotheses.70: 493–496.
[22] Francis, L.J, Robbins, M., Lewis, C. A., Quigley, C. F.,& Wheeler, C. (2003). Religiosity and General Health Among Undergraduate Students: A Response to O’Connor. personality and Individual Difference; 37(3): 485-94.
[23] Gobaribanab, B. (2008). [Spiritual intelligence]. Journal of Andishe Novine Dini.;3(10):100-10. [ Article in Persian]
[24] Goldstein, L. S. (1999). The relational zone: the role of caring relationships in the co-construction of mind. American Educational Research Journal, 36 (3): 647–673.
[25] Hills, J., Paice, J. A., Cameron, J. R., & Shot, S. (2005). Spirituality and Distress In Palliative Care Consultation. Journal of Palliative Medicine, 8(4), 782-788.
[26] - Isenbarger, L. & Zembylas, M. (2006). The emotional labour of caring in teaching. Teaching and Teacher Education, 22: 120–134.
[27] - Jibson, R. (2004). A study of the relationship between religious orientation and family cohesion. Master s thesis, California State University, Long Beach.
[28] - Maselko, J., & Kubzansky, L. D. (2006), Gender Differences in Religious Practices, Spiritual Experiences and Health: Results from The Us General Social Survey. Social Science & Medicine, 62, 2848-2860.
[29] - Mazidi, Mohammad &Ostovar, Soghra (2006). Effects Of Religion AndType Of Religious Internalization On The Mental Health Of Iranian Adolescents. Perceptual and Motor Skills, 103, P.301 306.
[30] - Muller, C., Katz, S. R. & Dance, L. J. (1999). Investing in teaching and learning: dynamics of the teacher–student relationship from each actor's perspective. Urban Education, 34 (3): 292–337.
[31] - Nieto, S. (1996). Affirming diversity (2nd ed.), Longman, New York.
[32] - Noddings, N. (1992). Challenge to care in schools: An alternative approach to education. Teachers College Press, New York.
[33] - Rasic, D. T., Belik, S.-L., Elias, B., Katz, L. Y., Enns, M., & Sareen, J. (2009). Spirituality, religion and suicidal behavior in a nationally representative sample. Journal of Affective Disorders, 114(1–3), 32-40.
[34] - Vachon, M. (2008). Meaning, Spirituality, and Wellness in Cancer Survivors. Seminars in Oncology Nursing, 24(3), 218-225.
[35] - Yonker, J. E., Schnabelrauch, C. A., & DeHaan, L. G. (2012). The relationship between spirituality and religiosity on psychological outcomes in adolescents and emerging adults: A meta-analytic review. Journal of Adolescence, 35(2), 299-314.
- صفحات : 64-77
-
دانلود فایل
( 1.13 MB )