-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399- جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11735
-
موضوع :
سایر شاخه های روانشناسی
-
نویسنده/گان :
مهدی فلاح نوش آبادی، لیلاسادات خادم، زهرا سادات خادم
-
کلید واژه :
تملق و چاپلوسي، عوامل فردي و موقعيتي، عوامل تاریخی و جامعه شناختی، مدیریت برداشت، رفتار سازمانی.
-
مراجع :
[1] آقا پیروز، على (۱۳۸۶)، مدیریت در اسلام"، چ دوم، قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
[2] احمدی، حبیب،( 1384) ،جامعه شناسی انحرافات، تهران، انتشارات سمت.
[3] امام خمینی، روح الله؛ (1386 )، شرح چهل حدیث، چاپ چهل و دوم. تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)،
[4] پورفلاحتی، محمدرضا؛ (1386)،نکوهش چاپلوسی در بیان اهل بیت. نشریه طوبی، شماره 21 ،ص99
[5] پیروز، پوریا،( 1371) ،موانع توسعه در ایران برخی موانع تاریخی، اطلاعات سیاسی و اقتصادی،شماره 59 و 61
[6] جمالزاده، محمدعلی، (1342) ،مجله ی مسائل اجتماعی ایران،
[7] رجب زاده، احمد؛ کوثری، مسعود،(1381) ، آنومی سیاسی در اندیشه دورکیم، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره نوزده، شماره اول،زمستان
[8] سعدی، مصلح الدین عبدالله (۱۳۸۶)." گلستان سعدی"، به اهتمام محمد علی فروغی، تهران، چاپ هفتم، انتشارات خوارزمی
[9] سعدی،گلستان، (1368) ، تصحیح و توضیح دکتر غلامحسین یوسفی، انتشارات خوارزمی،چاپ اول تهران.
[10] سریع القلم، محمود، (1389) ، فرهنگ سیاسی ایران، تهران، نشر فروزان روز.
[11] سریع القلم،محمود،( 1391) ، اقتدارگرایی ایرانی در عهد قاجار،تهران، نشر فرزان روز، چاپ پنجم.
[12] سروستانی، صدیق، (1383) ، آسیب شناسی اجتماعی جامعه شناسی انحرافات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی تهران، انتشارات آن.
[13] علیخواه، فردین،( 1386 )، پیامدهای سیاسی مصرف گرایی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی،شماره 1، پاییز 86 ، صص 256.231
[14] قاضی مرادی، حسن،(1389 ) ، استبداد در ایران، تهران،نشر کتاب آمه،
[15] فاضلی، نعمت الله،( 1388) ،تعارف ایرانی و تعارف انگلیسی، نشریه آیین،بهمن و اسفند
[16] نبوی، محمد حسن (۱۳۸۰)، "مدیریت اسلامی"، چ ششم، قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه.
[17] نراقی، حسن، (1381) ، جامعه شناسی خودمانی، نشر اختران.
[18] نصر اصفهانی، علی، (1389 )، چاپلوسی در سازمان، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هشتم، شماره بیست و دوم، پاییز و زمستان ، صفحات144-95
[19] ممتاز، حمیده،( 1381) ،انحرافات اجتماعی نظریه ها و دیدگاه ها، ناشر شرکت سهامی.
[20] ماهوریان، هوشنگ، (1381) ، شیوه تولید آسیایی و استبداد ایرانی ما،نشریه فرهنگ توسعه، شماره های ، 46-45-
[21] ملک پور،سعید،(1394)،بررسی چاپلوسی در سازمان ورویکردهای رفتار سازمانی
[22] نهج البلاغه، ترجمه مسعود هاشمی( 1387) ،(چاپ دوم)، تهران: انتشارات فرهنگ جامع،
[23] Akiteng, C. (2007). The art of flattery. Retrieved from: www.searchwarp.com.
[24] Aryee, S., Deborah, Y. A., & Chay, Y. W. (1993). An investigation of ingratiation as a career management strategy: evidence from Singapore. International Journal of Human Resource Management, 4, 191-212.
[25] Boxx, R. (2007). A volding the pitfalls of false flattery. Retrieved from:www.zanati.co.za/newsletters.
[26] Bakker, A., & Wilmar, S. (2008). Positive organizational behavior: Engagedemployees in flourishing organizations. Journal of Organizational Behavior, 29 14.
[27] Bryan, J. (2007). Managerial social capital, strategic orientation, and organizationalperformance in an emerging economy. Strategic Management Journal, 28 (2)
[28] Drory, A., & Zaidman, N. (2007). Impression management behavior: Effects of the organizational system. Journal of Managerial Psychology, 22 (3).
[29] Evans, R., & Carson, C. (2005). A social capital explanation of the relationship between functional diversity and group performance. Team Performance Management, 11 (8/7)
[30] Fogg, B.J and Clifford I.Nass(1997),silicon sycophants: the effect of computers that flatter, ,”International Journal of Human-Computerstudies, 46 (4), 551–61
[31] gordon, R. (1996). Impact of ingratiation on judgments and evaluations: A meta-analytic investigation. Journal of Personality and Social Psychology, 71(1), 54-70.
[32] Jaja, S. (2003). Impression management metaphors: An agenda tor the 21st century African industrial managers. Management Research News, 26 12).)
[33] Judge, T.A. Bretz, R.D. (1994), “Political influence behavior and career success”, Journal of Management, Vol. 20, pp. 43-65.
[34] Kacmar, K. M., Carlson, D. S., & Bratton, V. K. (2004). Situational and dispositional factors as antecedents of ingratiatory behaviors in organizational settings. Journal of Vocational Behavior, 65, 309–331.
[35] Lazear, E. P., Gibbs, M. (2009). Personnel Economics in Practice. 2nd edition. Hoboken, John Wiley & Sons
[36] Lefcourt, H. M. (1972). Recent development in the study of locus of control. in Maher, B. (Ed.), Progress in Experimental Personality Research, Academic Press, New York, NY, pp. 1-39.
[37] Linden, R. C., & Mitchell, T. R. (1988). Ingratiatory behaviors in organizational settings. Academy of Management Review, 13, 572-587.
[38] Slocum, J., & Hellriegel, D. (2007). Fundamentals of organizational behavior. 1st Edition, Thomson South–Western.
[39] Steelman, L., & Rutkowski, K. (2004). Moderators of employee reactions to negative feedback. Journal of Managerial Psychology, 19 1).)
[40] Vilela, B., & Gonzalez, V. (2007). Impression management tactics and affective context: Influence on sales performance appraisal. European Journal of Marketing, 41(5/6).
[41] Wortman,C. B., & Linsenmeier, J. A. W. (1977). “Interpersonal attraction and techniques of ingratiation in organizational settings”. In Staw, B. W., & Salancik, G. R. (Eds), New Directions in Organizational Behavior, St Clair, Chicago, IL, pp. 133-148
[42] Martin, D. C. (1987). Factors influencing pay decisions: balancing managerial vulnerabilities. Human Relations, 40, 417-428.
[43] Pandey, J., & Rastogi, R. (1979). Machiavellianism and ingratiation. Journal of Social Psychology, 108, 221-225.
[44] Ralston, D. A. (1985). Employee ingratiation: the role of management. Academy of Management Review, 10, 477-487.
[45] Rotter, J. B. (1943). Level of aspiration as a method of studying personality, III. Group validity studies. Character and Personality 2, 254-74.
[46] Sigers, M. (2006). Flattery versus the compliment. Retrieved from: www.simplenomics.com.
- صفحات : 21-41
-
دانلود فایل
( 1.22 MB )