-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399- جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11713
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
زهرا یدملت، مهدیه شفیع نادری، مژگان بهراد
-
کلید واژه :
ذهن آگاهی کودک محور، پرخاشگری، اختلال نافرمانی مقابله ای.
-
مراجع :
[1] احمدوند،محمد علی؛ احمدوند، اردوان ؛ محتشمی، عهدیه (۱۳۹۶). اثر بخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر، هشتمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق،
[2] ترخان, مرتضی. (1397). اثربخشی شناخت درمانی گروهی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افکار خودآیند منفی، پرخاشگری و نگرشهای ناکارآمد دانشآموزان پرخاشگر. مطالعات روانشناختی, 14(2), 161-176
[3] رستمی، حسین، فتحی، آیت اله؛ خیری، ایاز(1398). بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی در کاهش پرخاشگری و افزایش سلامت روانی سربازان، فصلنامه علمی پژوهشی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، 7(1):117-109
[4] سهرابی, فرامرز؛ اسدزاده, حسن؛ عربزاده کوپانی, زهره. (1393). اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای در کودکان پیشدبستانی. روان شناسی مدرسه, 3(2), 82-103.
[5] شاملی, محمدحسن, معتمدی, عبدالله, برجعلی, احمد. (1397). اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اعتیاد به بازی های اینترنتی با میانجی گری متغیرهای خودکنترلی و هیجان خواهی در نوجوانان پسر. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 9(33), 137-161
[6] شریفی ریگی, علی, حسینی رمقانی, نسرینالسادات, مرادیانی گیزهرود, سیده خدیجه. (1397). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، تـعارض والد- فرزند و خوداثرمندی والدگری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیشفعالی-کمبود توجه. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 13(51), 113-136.
[7] طاهری, علی, منشئی, غلامرضا, عابدی, احمد. (1398). مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی نوجوان محور با روان شناسی مثبت نگر بر علائم داغدیدگی و پرخاشگری در نوجوانان داغدیده. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, (), -. doi: 10.30486/jsrp.2019.1874807.1970
[8] فروتنی, فائزه،( ۱۳۹۷)، اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش اضطراب دانش آموزان، پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه، تهران، انجمن روانشناسی تربیتی ایران،
[9] متین, حسین, اخوان غلامی, مریم, احمدی, صدیقه. (1397). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-کودک مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 8(1), 70-89
[10] مرادیانی گیزه رود سیده خدیجه، میردریکوند فضل اله، حسینی رمقانی نسرین السادات، مهرابی مهناز. (1395) اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، افسردگی و پرخاشگری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال لجبازی نافرمانی. ارمغان دانش. ۱۳۹۵; ۲۱ (۶) :۵۷۶-۵۹۰
[11] نداف, سارا ؛ حیدری، علیرضا( ۱۳۹۵). بررسی رابطه ذهن آگاهی با پرخاشگری در دانش آموزان دختر کلاس 9 مقطع متوسطه اول ناحیه دو آموزش و پرورش اهواز، نخستین همایش جامع بین المللی روانشناسی ، علوم تربیتی و علوم اجتماعی، تهران، مرکز همایش های کوشا گستر با همکاری دانشگاه های کشور،
[12] نظام¬پور، رضا؛ مشهدی، علی؛ بیگدلی، ایمان(1397). اثربخشی گروه درمانی کاهش تنیدگی مبتنی بر ذهن آگاهی بر پرخاشگری و رفتار پرخطر نوجوانان پسر بی سرپرست، مجله روانشناسی بالینی– سال دهم، شماره2( پیاپی38): 71-52
[13] Ames, C. S., Richardson, J., Payne, S., Smith, P., Leigh, E. (2014). Mindfulness- based cognitive therapy for depression in adolescents. Child and Adolescent Mental Health, 19(1), 74-78.
[14] Heidarian, A., Zahrakar, Kianoush and Mohsenzadeh, F.(2016). The Effectiveness of Mindfulness Education on the Level of Resilience and Reduced Rumination in Female Patients with Breast Cancer. Breast diseases in Iran, 9 (2): 52-45.
[15] Rod, K.( 2015). Observing the Effects of Mindfulness-Based Meditation on Anxiety and Depression in Chronic Pain Patients. Psychiatria Danubina, 2015, 27(1): S209-11
[16] Semple, R. J., Lee, J.(2014). Mindfulness-Based Cognitive Therapy for Children. Second Edition. New York: Applications Across the Lifespan, 161-188
[17] Sheperis, C. Sheperis, D. Monceaux, A. Davis, J. R. & Lopez. B. (2015). Parent- child interaction therapy for children with special needs. The professional counselor, 2, 248- 260.
[18] Van Loan, C. L., Garwood, J. D., Smith, S. W., & Daunic, A. P. (2018). Take CHARGE!: A Randomized Controlled Trial of a Social Problem-Solving Curriculum to Support Students With Emotional and Behavioral Disorders. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 1063426617754083.
[19] Yusainy, C., & Lawrence, C. (2014). Relating mindfulness and self-control to harm to the self and to others. Personality and Individual Differences, 64, 78-83.
- صفحات : 85-98
-
دانلود فایل
( 440.07 KB )