-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11765
-
موضوع :
روانشناسی تربیتی
-
نویسنده/گان :
مرجان رضایی، سیاوش دیندارلو
-
کلید واژه :
سلامت روان، هراس اجتماعی، دانش اموزان
-
مراجع :
[1] بروین، کریس. ر. (1989). بنیادهای شناختی روانشناسی بالینی. ترجمه: مجیدمحمود علیلو، عباس بخشی پور رودسری،حسن صبوری مقدم. تبریز: انتشارات روان پویا.
[2] داداش زاده، حسین.(1387). مقایسه اثربخشی درمان شناختی- رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال هراس اجتماعی و تأ ثیر این دو روش در کاهش سوءگیری تعبیر. پایان نامه دکتری تخصصی روانشناسی بالینی. انستیتو روانپزشکی تهران.
[3] دیویسون، جرالد سی.، نیل، جان م.،کرنیک، آن م.، جانسون، شری ل. (2008). آسیب شناسی روانی (روان شناسی نابهنجاری). ترجمه حمید شمسی پور1388. تهران. انتشارات ارجمند.
[4] روزنهان،دیوید.ال؛سلیگمن، مارتین ای پی. (2005). آسیب شناسی روانی، ترجمه:یحیی سید محمدی.انتشارات ساوالان، تهران.
[5] سادوک، بنیامین.(2003).خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری- روانپزشکی بالینی. جلد دوم. ( ترجمه حسین رفیعی و خسرو سبحانیان). تهران: انتشارات ارجمند.
[6] سادوک،بنیامین. (2003). دستنامه روانپزشکی بالینی ( ترجمه محسن ارجمند و احمد جلیلی)، انتشارات ارجمند، تهران، تاریخ انتشار به زبان اصلی 2005).
[7] سیف، علی اکبر. (1385). تغییر رفتار و رفتار درمانی: نظریه ها و روش ها. تهران، نشر دوران.
[8] مهرابی زاده هنرمند، مهنازو همکاران. (1388). تأثیر آموزش جرأت ورزی بر مهارت های اجتماعی،
[9] افروز، غلامعلی؛ کلانتری، فتح اله؛ نصرتی، فاطمه. (1385). بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان، مجله روان شناسی و علوم تربیتی، سال 36، شماره 1و2، صص 15-1.
[10] امیر پور، برزو. (1391). رابطه تفکر انتقادی و ابعاد شادکامی و عزت نفس اجتماعی دانشجویان، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 5، شماره 3، صص 147-143.
[11] آتش روز، بهروز. پاکدامن، شهلا عسگری، علی.(1387 ). پیش بینی پیشرفت تحصیلی از طریق میزان وابستگی. فصلنامه خانواده پژوهشی، سال 4، شماره 14
[12] آقازاده،محرم. (1384). راهنمای روشهای نوین تدریس،تهران، نشرآییژ
[13] بحرانی، محمود. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره 22، شماره 4، صص115-105.
[14] بلوم، بی، اس.(1374).ویژگی های آدمی و یادگیری آموزشگاهی. مترجم سیف، علی اکبر، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
[15] Argyle M, Lu L. (1990) The happiness of extraverts. Personality and Individual Differences.;11(10):1011-1017.
[16] Argyle, M. (2001). The psychology of happiness. London: Rout ledge.
[17] Bandura, A. (1977). Social levning theory. Englewood cliffs, NS: prentice Hall Bandura A, (1997). Self-Efficacy: the exercise of exercise of cotvol. New York: freeman
[18] Militiado; Marios, & Savenye, wilhehmiva (2003). Aplying social cognitive constacts of motivation tolerance student success in online distance education. Of educational technology review. Vol. 11 no one
[19] Ivanova E, Lindner P, Ly KH, Dahlin M, Vernmark K, Andersson G, Carlbring P. Guided and unguidedacceptance and commitment therapy for social anxiety disorder and/or panic disorder provided via theInternet and a smartphone application: a randomized controlled trial. Journal of anxiety disorders. 2016Dec 1;44:27-35. [Link
- صفحات : 36-42
-
دانلود فایل
( 319.63 KB )