-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
10.22034/PSYJ.2021.0713.0509
-
کد پذیرش :
11771
-
موضوع :
روانشناسی تربیتی
-
نویسنده/گان :
سعیدترکمان، احسان سهل البیع
-
کلید واژه :
باورهای غیرمنطقی، پذیرش اجتماعی، سازگاری تحصیلی.
-
مراجع :
[1] الیز، آلبرت و هارپر، رابرت. (۱۳۸۰). چگونه منطقی زندگی کنیم. ترجمه نوشین ریشهری. تهران: نسل نواندیش.
[2] اتکینسون، ریتا. ال، اتکینسون، ریچارد. سی، اسمیت، ادوارد. ای، بم، داریل. ج، نولن، سوزان و هوکسما. (۱۳۸۵). زمینهی روانشناسی هیلگارد. ترجمه محمدتقی براهنی، بهروز بی رشک، مهرداد بیک، رضا زمانی، مهرناز شهرآرای، یوسف کریمی، نیسان گاهان و مهدی محیالدین، تهران: رشد.
[3] اردلان، الهام و حسین چاری، مسعود. (۱۳۹۰). پیش بینی سازگاری تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی باواسطه باورهای خودکار آمدی. روانشناسی تربیتی، ۶، (۱۷)، ۲۸-۱.
[4] ایرانپور مبارکه، اختر. (۱۳۸۱). بررسی رابطه بین دوستیهای دوجانبه، پذیرش همسالان، خود پنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی.
[5] اخلاصی، ابراهیم. (۱۳۸۷). مدیریت بدن و رابطه آن با پذیرش اجتماعی بدن، مطالعه موردی زنان شهر شیراز. مطالعات راهبردی زنان، ۴۱، ۴۹-۹.
[6] پور افکاری، نصرت¬الله. (۱۳۸۰). فرهنگ جامع روانشناسی- روانپزشکی انگلیسی- فارسی، جلد اول، چاپ سوم، تهران: فرهنگ معاصر.
[7] تجلی، الهام و اردستانی، فاطمه. (۱۳۸۹). رابطه ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با خودکارامدی و سازگاری تحصیلی. مجله روانشناسی، ۱۴، (۱)، ۷۸-۶۲.
[8] ثمری، علی اکبر و لعلی فاز، احمد. (۱۳۸۴). مطالعه اثربخشی مهارتهای زندگی بر استرس خانواده و پذیرش اجتماعی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، ۷، (۲۶ و ۲۵)، ۵۵-۴۷.
[9] عبادی، غلامحسین و معتمدین، مختار. (۱۳۸۴). بررسی ساختار عاملی آزمون باورهای غیرمنطقی جونز در شهر اهواز. دانش پژوهش در روانشناسی، ۷، (۲۳)، ۹۲-۷۳.
[10] کلانتری، فریبا. (۱۳۸۸). رابطه بین پذیرش اجتماعی و سلامت روانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رامهرمز. مجموعه مقالات چهارمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان.
[11] گنجی، حمزه. (۱۳۸۴). پرسشنامه های ارزشیابی شخصیت، تهران: ساوالان.
[12] محموديان، مجيد. (۱۳۸۶). بررسي تأثير آموزش مهارت¬هاي زندگي با رويكرد قرآني بر افسردگي، پذيرش اجتماعي و عملكرد تحصيلي فراگيران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
[13] معتمدین، مختار وعبادی، غلامحسین. (۱۳۸۶). نقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دورهی متوسطهی شهر تبریز. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، (۱۴)، ۲۲-۱.
[14] نجاریان، بهمن و ابراهیمی قوام، صغرا. (۱۳۶۹). نقش حمایت اجتماعی در سازگاری فرد. مجله اطلاعات علمی، ۶، (۸)، ۶-۴.
[15] یمینی دوزسرخابی، محمد. (۱۳۷۱). تحلیلی بر ناسازگاری دانشآموزان در دوره ابتدایی. فصلنامه تعلیم و تربیت، ۸، (۴)، ۷۷-۶۱.
[16] Bandura, A. Borboronelli, C. Caprara, G.V. & Pastorelli, C. (1996) Multifoceted Impact of self-Efficacy Beliefs on Academic Functioning. Child Development, 67,1206-1222.
[17] Boulter, Lyn. T. (2002). self-concept as Predictor of college Freshman academic adjustment. College Student Journal.
[18] http://www.looksmart.com
[19] Bridges, K. Robert & Rog Miguet. (1997). Academic procrastination and irrational inking: a re-examination whit context controlled. Personality and individual difference, vol. 22, Issue 6, pp: 941-944.
[20] Chong Abdullah, M. Elias, H. Mahyuddin, R, & Uli, J. (2009). Adjustment Amongst First Year Students in a Malaysian. European Journal of Social Sciences, 8(3): 496-505.
[21] Ciarrochi, J, & Scott, G. (2006). The link between emotional competence and well-being: A longitudinal study. British Journal of Guidance & Counseling, 34: 231-243.
[22] DiLorenzo, T, David, D, & Montgomery, GH. (2007). The interrelations between irrational cognitive processes and distress in stressful academic settings. Personality and Individual Differences, 42(2):765-776.
[23] Hudley, Cynthia A. (2002). Comparing teacher and peer perception of aggression: An Ecological Approach. Educational Psychology, Volume 85, Issue 2, pp: 377-384.
[24] Higgins, J.E, & Endler, N.S. (1995). Coping, life stress, and psychological and somatic distress. European Journal of Psychology, 9: 253-270.
[25] Mullto, K. D, Brown, S. D, Lent, R. W. (1991). Relation of self-efficacy beliefs to academic outcomes: A meta-analytic investigation. Journal of Counseling Psychology, 38: 30-38.
[26] Lopez, C, & Dubois, D. L. (2005). Peer victimization and rejection: Investigation of an integrative model of effects on emotional, behavioral, and academic adjustment in early adolescence. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 34: 25-36.
[27] Zychowski, L. A. (2007). Academic and social predictors of college adjustment among first-year students: Do high school friendships make a difference? Unpublished Ph.D.Thesis, Indiana University of Pennsylvania.
- صفحات : 63-75
-
دانلود فایل
( 361.23 KB )