-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399- جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11736
-
موضوع :
روانشناسی تربیتی
-
نویسنده/گان :
سامیه سرافراز خباز، فاطمه حاجی اربابی
-
کلید واژه :
نقاشیدرمانی، کمروئی، احساس تنهایی
-
مراجع :
[1] رضائی، الهه(۱۳۹۵). اثر بخشی بازی درمانی بر کاهش کمرویی کودکان(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود.
[2] Ghobari Banab B, Parand A, Hosseinkhanzadeh Firuzjah A, Mully G, Neamati SH. [Prevalence of behavioral problems in primary students of Tehran]. Research on exceptional children 2009; 9(3): 223-6. (Persian)
[3] Gimel GA, Haland ML. [Treatment of behavioral and emotional problems in children: Kindergartens, preschools and primary schools]. Jalali A. (translator). Tehran: Padra; 2004: 20-70.
[4] رجایی، علی. امین یزدی،سید امیر. کارشکی ، حسین. کریمیان نازی ، سید جواد .(۱۳۹۳).وضعیت سلامت روانی دانش آموزان دبستانی شهر مشهد ،مجله ی اصول بهداشت روانی ، سال شانزدهم ، شمارهی ۱ ،۹۴-۸۴.
[5] افشارپور، سمیه( ۱۳۹۸). تاثیر آموزش مدیریت والدین بر پرخاشگری دانش آموزان مدرسه ابتدائی. مجموعه مقالات اولین کنگره دوسالانه تازههای روانشناسیوعلومرفتاری.
[6] ژاگو، پل(۱۳۹۵). غلبه بر کمرویی، مطمئن، استوار و با جرئت شوید و اعتماد به نفس پیدا کنید( مترجم : حسین بنی احمد). تهران : نشر قطره( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، ۱۹۶۲).
[7] ترخان،مرتضی.(۱۳۹۵). تاثیر مداخلههای شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر احساس تنهایی و کمرویی دانشجویان . دو فصلنامهی علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی ، سال پنجم، شمارهی ۲، ۱۰۴-۹۲.
[8] زمانی کلجانی، زهرا(۱۳۹۶). مقایسه ی اثر بخشی شن بازی و قصه درمانی بر کمرویی و ابراز وجود کودکان دبستانی پایه چهارم تا ششم شهرستان گنبد(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور استان گلستان(گرگان).
[9] . ( آستین و همکاران، ۱۹۹۹؛ به نقل از غلامزاده خادر، ۱۳۹۳).
[10] . Andersson L( 1998). Loneliness research and interventions: A review of the literature. Aging & mental health. Nov 1;2(4):264-74.
[11] جعفری، علیرضا، ومهرافزون، داریوش(۱۳۹۲). تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان. تحقیقات روانشناسی، سال سوم، شماره ی ۲۰، ۱۷-۲.
[12] صادقی دشتکی، لیلا( ۱۳۹۷). مقایسه ی هوش اجتماعی، اضطراب امتحان و کم رویی دانش آموزان مدارس عادی و تیزهوشان( پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت.
[13] یعقوبی، حنانه(۱۳۹۷). بررسی تاثیر هنر درمانی بر بهبود مشکلات سلوک کودکان سایکوپات و تولید نوار کاغذ دیواری بر اساس نقاشی این کودکان( پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده ی هنر های کاربردی، دانشگاه هنر، تهران.
[14] رکنی، ماندانا و زاده محمدی، علی ونوابینژاد، شکوه(۱۳۹۴). بررسی اثر بخشی نقاشی درمانی بر رشد اجتماعی و خلاقیت کودکان ۴ تا ۶ سال. مجله ی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دورهپنجم، شماره۳، ۱۹۶-۱۷۳.
[15] ایل بیگی قلعه نی، رضا(۱۳۹۵). مقایسهی اثربخشی نوروفیدبک، نقاشی درمانی و آموزش خود تعلیمی کلامی بر کارکردهای اجرایی و هماهنگی دیداری-حرکتی دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن(پایاننامه دکتری). دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق، اردبیل.
[16] Lowenfeld, V. brittam,L. (1987). Creative and Mental Growth(eighth edition) Prentice- Hall Inc. , Englewood Cliffs,NewJersey.http://www.archive.org/details/creativementalgroo
[17] علیجان زاده، رکسانا، و دنیوی، رضا( ۱۳۹۴). تاثیر نقاشی درمانی براحساس تنهایی کودکان دچار اختلال یادگیری. مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی، سال سوم، شماره ۱، ۱۸۴۴-۱۸۳۸.
[18] Khodabakhshi Koolaee, Anahita. Vazifehdar, Roza. Bahari, Farshad. Esmaeil Akbari, Mohammad(2016). Impact of painting therapy on aggression and anxiety of children with cancer, Caspian J Pediatr, Volume2. 135-141.
[19] Chartrand, T. L. , Bargh, J. A(1999). The chameleon effect: the perception-behavior link and social interaction. J. Pers. Soc. Psychol: 76, 893-910
[20] ارازگلدی داشلی برون، شهاب الدین(۱۳۹۵). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش کمرویی، پرخاشگری و ارتقای عزت نفس کودکان ۷ تا ۱۲ سال(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکدهی علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود.
[21] رجبی، غلامرضا، و عباسی، قدرت الله( ۱۳۸۹). ساختار عاملی نسخهی فارسی مقیاس بازبینی شدهی کمرویی در بین دانشجویان، مجلهی روانپزشکی و روانشناسی ایران، سال شانزدهم، شمارهی ۴، ۴۶۷-۴۵۶. .
[22] کاظمی آرش، فاطمه(۱۳۹۶). تاثیر بازی درمانی بر احساس تنهایی و ناامیدی کودکان دختر تحت سرپرستی بهزیستی(پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشکدهی علوماجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تهران.
[23] شهری، مریم(۱۳۹۲). بررسی تاثیر نقاشی درمانی بر روی مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر کمرو(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده روانشناسی، دانشگاه محقق، اردبیل.
[24] لیبمن، ماریان(۱۳۸۸). هنردرمانی ویژه ی گروه ها(مترجمان : علی زاده محمدی وحوری توکلی). تهران:نشر قطره(تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، ۱۹۴۲).
- صفحات : 121-130
-
دانلود فایل
( 355.81 KB )