-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11781
-
موضوع :
روانشناسی تربیتی
-
نویسنده/گان :
سامیه سرفراز خباز، فاطمه حاجی اربابی
-
کلید واژه :
نمایشدرمانی، کمروئی، احساس تنهایی.
-
مراجع :
[1] رضائی، الهه (۱۳۹۵). اثر بخشی بازی درمانی بر کاهش کمرویی کودکان(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود.
[2] الیکائی، مهدی (۱۳۹۳). بررسی تاثیر نمایشدرمانی بر روابط بین فردی، سازگاری اجتماعی و تنظیم هیجانی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی(پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکدهی هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران.
[3] رجایی، علی. امین یزدی،سید امیر. کارشکی ، حسین. کریمیان نازی ، سید جواد .(۱۳۹۳).وضعیت سلامت روانی دانش آموزان دبستانی شهر مشهد ،مجله ی اصول بهداشت روانی ، سال شانزدهم ، شمارهی ۱ ،۹۴-۸۴.
[4] افشار پور، سمیه (۱۳۹۸). تاثیر آموزش مدیریت والدین بر پرخاشگری دانش آموزان مدرسه ابتدائی. مجموعه مقالات اولین کنگره دوسالانه تازه¬های روانشناسیوعلومرفتاری.
[5] ژاگو، پل (۱۳۹۵). غلبه بر کمرویی، مطمئن، استوار و با جرئت شوید و اعتماد به نفس پیدا کنید( مترجم : حسین بنی احمد). تهران : نشر قطره( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، ۱۹۶۲).
[6] ترخان،مرتضی.(۱۳۹۵). تاثیر مداخلههای شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر احساس تنهایی و کمرویی دانشجویان . دو فصلنامهی علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی ، سال پنجم، شمارهی ۲، ۱۰۴-۹۲.
[7] زمانی کلجانی، زهرا(۱۳۹۶). مقایسه ی اثر بخشی شن بازی و قصه درمانی بر کمرویی و ابراز وجود کودکان دبستانی پایه چهارم تا ششم شهرستان گنبد(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه پیام نور استان گلستان(گرگان).
[8] غلامزاده خادر، مجتبیو بابا پور خیرالدین، جلیلو صبوری مقدم، حسن(۱۳۹۳). اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش نشانه های اختلال افسردگی کودکان دبستانی. مجلهی پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، سال چهارم، شمارهی ۸، ۳۲-۱۹.
[9] Andersson L( 1998). Loneliness research and interventions: A review of the literature. Aging & mental health. Nov 1;2(4):264-74.
[10] جعفری، علیرضا، ومهرافزون، داریوش(۱۳۹۲). تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کمرویی نوجوانان. تحقیقات روانشناسی، سال سوم، شماره ی ۲۰، ۱۷-۲.
[11] صادقی دشتکی، لیلا (۱۳۹۷). مقایسه ی هوش اجتماعی، اضطراب امتحان و کم رویی دانش آموزان مدارس عادی و تیزهوشان( پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت.
[12] بیاتی، حمیده (۱۳۹۰). اثر بخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر مقطع ابتدایی(پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران
[13] Ackerman ,Courtney E(2020). 17 Best Drama Therapy Techniques, Activities & Exercises,positive psychology , 3,5-28.
[14] غنی زاده، آناهیتا (۱۳۹۲). نمایش خلاق(نقش برنامه ی آموزشی نمایش خلاق در رشد شخصیت کودک)، (چاپ اول). تهران: انتشارات نمایش.
[15] همتی نیا، روح الله (۱۳۹۸). بررسی تاثیر سایکودرام بر اصلاح و بهبود اختلالات رفتاری و ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکدهی سینما و تئاتر، دانشگاه هنر، تهران.
[16] غلامی، علی (۱۳۹۰). اثر بخشی تئاتر درمانی بر روی کمرویی دانش آموزان پسر دوره ی راهنمایی شهرستان شهریار (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
[17] ارازگلدی داشلی برون، شهاب الدین (۱۳۹۵). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش کمرویی، پرخاشگری و ارتقای عزت نفس کودکان ۷ تا ۱۲ سال(پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشکدهی علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود.
[18] رجبی، غلامرضا، و عباسی، قدرت الله (۱۳۸۹). ساختار عاملی نسخهی فارسی مقیاس بازبینی شدهی کمرویی در بین دانشجویان، مجلهی روانپزشکی و روانشناسی ایران، سال شانزدهم، شمارهی ۴، ۴۶۷-۴۵۶.
- صفحات : 39-50
-
دانلود فایل
( 361.52 KB )