-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11779
-
موضوع :
روانشناسی عمومی
-
نویسنده/گان :
سکینه پروانه
-
کلید واژه :
خودپنداره، تنظیم هیجانی، شدت علایم اعتیاد به اینترنت.
-
مراجع :
[1] آقابابایی، عزیزالله؛ سهیلا باقری و محبوبه باقری، (۱۳۹۱)، اینترنت و روابط خانوادگی، نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید، تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
[2] اباذریان، کبری و نوریان، زهرا. (۱۳۹۱)، بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت و افسردگی، چهارمین کنگره بین المللی روان تنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)، 26 تا 28.
[3] افشون، محمد.(1393)، نقش واسطه¬گری خودپنداره تحصیلی در رابطه بین سبک¬های یادگیری و سازگاری تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه آزاد، واحد مرودشت.
[4] اکبری، مهدی و روشن چسلی، رسول.(1395)، همبودی اختلال های اضطرابی و افسردگی: ظهور درمان فراتشخیصی شناختی رفتاری، دو فصلنامه علمی – پژوهشی روانشناسي باليني و شخصيت (دانشور رفتار)، دوره 15، شماره 1، پیاپی 28.
[5] امیدوار، احمدعلی. صارمی، علی اکبر. (1391). اعتیاد به اینترنت: توصیف، سبب شناسی، پیشگیری، درمان و مقیاس¬های سنجش اختلال اعتیاد به اینترنت، مرکز مشاوره و خدمات روان¬شناختی پردیس، مشهد: انتشارات تمرین.
[6] امینی، محمدصادق. (1394).اعتیاد اینترنتی، پدیده مخرب قرن 21. مجلات با موضوعات گوناکون علوم انسانی، شماره 172.
[7] پرهون، هادی؛ مرادی، علیرضا و حاتمی، محمد.(1393)، اثربخشی درمان فعال سازي رفتاري کوتاه مدت بر کاهش علایم افسردگی و افزایش کیفیت زندگی بیماران افسرده اساسی، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی شماره چهاردهم، سال 4.
[8] پناهی شهری، محمود. (1388). بررسی رابطه احساس حضور با برخی ویژگی¬های روانشناختی جوانان در محیط های مجازی. رساله دکترا، دانشگاه تربیت مدرس.
[9] پورحسین، رضا؛ دادستان،پریرخ؛ اژه ای،جواد وکیامنش،علی رضا. (1391)،. بررسی تحولی خود پنداشت در کودکان 6تا12 ساله ورابطه آن با طبقه اجتماعی و جنس، مجله روان شناسی، سال ششم، شماره 3،ص226-211.
[10] تقی زاده، محمد احسان. (1389). علل و انگیزه¬های اعتیاد دیجیتالی. ماهنامه¬ی تربیت، شماره5،42.
[11] جرویس، م. (2010)، روانشناسی ورزشی، ترجمه محمد تقی اقدسی، فرهاد رحمانیان و محمد باقر بهادری، ناشر: دانشگاه تبریز.
[12] خدیوی، اسداله؛ وکیلی مفاخری، افسانه، 1390، رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز، مجله علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 13، بهار 1390، ص.ص، 66-45.
[13] خلجي، حمید و صادقيان، پرهام. (1391)، تربيت بدني و خودپنداره، مجله رشد آموزش تربیت بدنی، شماره 9.
[14] درعلی، رویا و سهرابی، نادره.(1394)، نقش واسطه گري تعارض هاي زناشویی در رابطه بین سبک هاي تنظیم شناختی هیجانی و کیفیت روابط جنسی، دو فصلنامه مشاوره کاربردي، دوره دوم، شماره 4.
[15] دمهری، فرنگیس، موللی، گیتا، احمدی، وحید، (1394)، بررسی همبستگی بین طرحواره ناکارآمد اولیه، خودپنداره و مشکلات رفتاری نوجوانان نابینا و نوجوانان ناشنوا شهر یزد، مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دوره 23، شماره 4.
[16] شاملو، نادیا؛ مدرس غروی، مرتضی و اصغری پور، نگار.(1393)، اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک مبتنی بر آموزش تنظیم هیجان بر علایم افسردگی، مجله اصول بهداشت روانی، سال شانزده، دوره 3.
[17] شریفی، الهام. ( 1395)، بررسی نقش خودکارآمدي، نگرش و سبک یادگیری در پیشرفت درسی دانش آموزان. فصلنامه اصول روانشناسی. سال هشتم. شماره29و30.صص51-56.
[18] شیخ الاسلامی، راضیه و لطیفیان، مرتضی. (1391)، بررسی رابطۀ ابعاد خودپنداره با سلامت عمومی و مؤلفه های آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز، تازه های علوم شناختی، سال 4، شماره 1.
[19] صادقی، عباس و خوشکردار، حجت الله. (1393)، بررسي رابطه ي خودپنداره و موفقيت مديران مدارس در مقطع ابتدايي ناحيه دو رشت، پژوهشنامه علوم انساني و اجتماعي، سال چهارم، شماره 16.
[20] صالحی، عصمت و نعیم یاوری، مجید.(1393)، بررسی رابطه بین عوامل خانوادگی با اعتیاد به اینترنت و آسیب های ناشی از آن در بین جوانان شهر یزد، فصلنامه علمی- ترویجی(وزارت علوم)، شماره 20.
[21] صفایی، صدیقه؛ بیگدلی، ایمان اله و طالع پسند، سیاوش. (1390)، رابطه خودپنداره مادر با سبک دلبستگی وخودپنداره فرزند، پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره، دوره 1، شماره 2.
[22] غیبی، اکرم؛ زارعی، حیدر علی. (1397). پیشبینی اعتیاد به اینترنت بر اساس هیجان خواهی و سبکهای هویت در دانشآموزان. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. ۵ (۳):۵۳-۶۵.
[23] نادری، یزدان؛ پرهون، هادی و نوری، ربابه.(1394)، اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر نشانه هاي افسردگی و طرحواره¬هاي هیجانی زنان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، دوماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه- سال نوزدهم، شماره 4.
[24] نیک اندیش، زهرا. (1397)، رابطه سبک فرزند پروری، خودپنداره، سبک یادگیری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرشیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد فسا، رشته آموزش ابتدایی.
[25] هومن، فرزانه؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ زرگر، یدالله و داوودی، ایران.(1394)، اثربخشی درمان فراتشخیصی بر علائم اضطراب، افسردگی، راهبردهاي شناختی تنظیم هیجانی و عملکرد عمومی زنان مبتلا به اضطراب و افسردگی همبود، مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا، سال پنجم، شماره 4.
[26] یوسفی، فریده، 1395، بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش¬آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال ششم، شماره4، 892 -871.
[27] Cao F, Su L, Lin T, Gao X. (2007). The Relationship between impulsivity and Internet addiction in a sample of Chinese dolesdents. Eur Psychiatry. Aug; 22:466-471.
[28] Chen,A ,(2014). Goals,Interests,and Lerning in Physical education.The Jurnal Of Education Research.VOL 97(No,6).
[29] Dunn,N, Shields ,N.,Taylor ,N.F,& Dodd,K.J ,(2011). Comparing the self concept of children whith cerebral palsy to thr perceptions of their parents. Disability and rehabilition.31.385-393.
[30] Goldin PR, Gross JJ. Effects of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on emotion regulation in social anxiety disorder. Emotion. 2010;10(1):83.
[31] Greenon Zhil D. L., & Wave, P. H. (2015). Internet gaming disorder treatment: a review of definitions of diagnosis and treatment outcome. Journal of Clinical Psychology, 70(10), 942e955
[32] Gross JJ. Handbook of Emotion Regulation. New York: Guilford Publications. 2015.
[33] Gross JJ.(2002) Handbook of Emotion Regulation. New York: Guilford Publications.
[34] Gross, J. J.( 1998) The emerging field of emotion regulation: An General Psychology, 2(3), 271-299.
[35] Gross, J. J., & Thompson, R. A.(2007). Emotion regulation: Conceptualfoundation.In J. J. Gross(Ed), handbook of emotion regulation, 3-27.
[36] Gross, J.J., John, O.P. (2013). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for and Affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 2003; 85 (2): 348- 362.
[37] Gross,R,D ,(1992). The science of mind and behaviour, fifften impersion-Hoder &Stoughton British Library CATALOGUING IN Publication Data.
[38] Gunuc, S. (2015). Relationships and associations between video game and Internet addictions: is tolerance a symptom seen in all conditions. Computers in Human Behavior, 49, 517e525.
[39] Kabat Zinn J. (2003). Mindfulness‐based interventions in context: past, present, and future. Clin Psychol sinc &Pract.;10(2):144-56.
[40] Kostner, R A. Powers Theodore. (2016). Autonomous Motivation, Controlled Motivation, and Goal Progress. Journal of Personality.vol 76.5.
[41] Laird Bilek E.(2011) An open trial investigation of emotion detectives: a transdiagnostic group treatment for children with anxiety and depression. Dissertation for M.S in Psychology. University of Miami; 2011.
[42] kesler C . (2009). The global burden of mental disorders: An update from the WHO World Mental Health (WMH) Surveys. Epidemiol Psichiatr Soc, 18(1): pp. 23-33.
[43] Sihan, B. M., & Robinson, M. D. (2019). The anatomy of anger: An integrative cognitive model of trait anger and reactive aggression. Journal of Personality, 78(1), 9–38.
[44] Tellegen, A. (1982). The costs and benefits of computer addiction Behav Inform Content Categories: Absorption Items.
[45] Tellgen, A. Atkinson, G. (1974). Openness to absorbing and self-altering experiences (absorption),a trait related to hypnotic susceptibility. Journal of Abnormal Psychology :83, 268-277.
- صفحات : 59-72
-
دانلود فایل
( 526.67 KB )