-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11777
-
موضوع :
روانشناسی بالینی
-
نویسنده/گان :
سکینه پروانه
-
کلید واژه :
سبک های مقابله ای، سبک های فرزند پروری و سلامت روان،داشن آموز کم توان ذهنی.
-
مراجع :
[1] اکبرزاده، زینب، (1398)، مقایسه سلامت روان خلاقیت و هوش هیجانی در دانش آموزان تیزهوش و عادی لارستان، پایان نامه کارشناسی ارشد ، روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز آباد.
[2] پاک دامن، شهلا و خانجانی، مهدی.(1390)، نقش فرزندپروري ادراک شده در رابطه بين سبک هاي دلبستگي و جمع گرايي در دانشجويان، پژوهش هاي روان شناسي اجتماعي، دوره 1، شماره 4.
[3] پسندیده کار، سحر، (1398)، بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و کمال¬گرایی مادران با شدت طرح واره¬های نوجوانان آن¬ها در میان مادران شاغل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر فسا، کارشناسی ارشد، رشته روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا.
[4] ترکش دوز، شیرین و فرخ زاد، پگاه.(1396)، رابطه اختلالات رفتاری کودکان با سبک های فرزندپروری و سبک های دلبستگی، مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت ، دوره 4، شماره 2.
[5] حسینی، افضل السادات( 1386). یادگیری خلاق، کلاس خلاق. تهران: انتشارات مدرسه.
[6] حمیدی، سارا و حاجی علیزاده، کبری.(1396)، مقایسه ویژگی های شخصیتی ، سبک های دلبستگی و شیوه های فرزندپروری در دختران آسیب دیده ی اجتماعی با دختران گروه گواه شهر بندرعباس، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، دوره 3، شماره 2.
[7] سجادی، مژگان؛ سرابیان، سعید و شریفی درآمدی، پرویز.(1392)، مقایسه پرخاشگري نوجوانان بر اساس سبک هاي فرزند پروري والدین و سبک هاي دلبستگی والد-فرزند، مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوري اسلامی ایران، دوره31، شماره 4.
[8] سرحدی، مهدیه، بررسی رابطه سبک دلبستگی و شیوه های فرزندپروری در والدین دانش آموزان تیزهوش و عادی، دومین کنگره بین المللی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، 1395.
[9] فرزادی، فاطمه؛ بهروزی، ناصر؛ شهنی ییلاق، منیجه.(1395)، رابطه علی بین شیوههای فرزندپروری، سبکهای دلبستگی و بیانضباطی با میانجیگری خودتنظیمی هیجانی، مهارتهای اجتماعی و نظریه ذهن، روانشناسی خانواده، دوره 3، شماره 2.
[10] کاخکی، زهرا؛ مشهدی، علی و امین یزدی، امیر.(1397)، اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر بهبود اجتناب تجربه ای، خود شفقتی و ذهن آگاهی -مادران تنیده دارای کودک پیش دبستانی، مجله دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، سال 62، ویژه نامه نوروز 98.
[11] گودرزی، محمدعلی، معینی رودبالی، زهرا، (1385)، بررسی رابطه سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانش آموزان دبیرستانی، دوماهنامه علمی پژوهشی دانشور رفتار، دانشگاه شاهد، سال سیزدهم، دوره جدید، شماره 19.
[12] موذنی، طاهره؛ آقایی، اصغر و گل پرور، محسن.(1393)، پيش بيني سبك هاي دلبستگي فرزندان بر اساس شيوه هاي فرزندپروري والدين، فصلنامه آموزش و ارزشيابي، سال هفتم، شماره 25.
[13] نبوی، صادق، سهرابی، فرامرز، غلامعلی، دلاور، علی، حسینیان، سیمین، (1396)، رابطه خودکارآمدی با سلامت روان در معلمان: نقش واسطه ایِ حمایت اجتماعی ادراک شده، فصلنامه پژوهش در سلامت روان¬شناختی، دوره 11، شماره 2.
[14] نجاران طوسی، طیبه؛ طالبان شریف، جعفر و عبدخدایی، محمد سعید.(1398)، بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سبک های فرزندپروری با میانجی گری رفتارهای پرخطر بر کیفیت زندگی دختران فراری ،فصلنامه ایده های نوین روانشناسی، دوره 3، شماره 7.
[15] یاوریان، رؤیا، حقیقی، ماه منیر، رمضان پور، اسراء، رادفر، مولود، (1396)، بررسی ارتباط بین کمالگرایی و سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره پانزدهم، شماره هفتم.
[16] Baumrind D ,(1973). Effetive parenting during the early adoiescent transition In P.A.Cowan & E.M.Hetherington(Eds). Family tranaitions. (vol.2 pp.111-163).MillsdalenJ:Erlbaum.
[17] Bowlby, J. (1969). Attachment and loss: Vol. separation, anxiety and anger. London. The Hogarth press and the institute of psycho-Analysis.
[18] Brophy & korner (2020). The role of self-compassion in the relationship between attachment, depression, and quality of life. Volume 260, 1 January 2020, Pages 45-52.
[19] Caldwell, C., & Hayes, L. A. (2016). Self-efficacy and self-awareness: Moral insights to increased leader effectiveness. Journal of Management Development, 35(9), 1163–1173.
[20] Cames – Holt, K. (2012). Child- parent relationship therapy for adoptive families. Fam j, 20 (4):419-426.
[21] Ellison.G, (2009) Blessed assurance: Religion, anxiety, and tranquility among US Adults. Social Science Research,38, 656-667.
[22] Eng, W. Frisch, M. Snyder, C. (2007). Hope and optimism as related to life satisfaction. The journal of positive psychology, 2(3), 168-175.
[23] Goldberg, D. P. Hiller, A., (1972). The detection of psychiatric illness by questionnaire. Maudsley Monograph, 21, Oxford: Oxford University Press.
[24] Karavasilis, L; Doyle, A. B; Markiewicz, D. (2003). Associations between parenting style and attachment to mother in middle childhood and adolescence. International Journal of Behavioral Development, 27: 153-164.
[25] Kennedy, A. McCabe, B and Degges-White, S. (2011). Life Satisfaction, Self-Esteem, and Subjective Age in Women across the Life Span. Adultspan Journal, 8(1), 29-42.
[26] Millings, A; Walsh, J; Hepper, E; Brien, M. (2013).Good Partner, good Parent responsiveness mediates the link between romantic attachment and parenting style. Personality and Social Psychology Bulletin, 39(2): 170-180.
[27] Neff KD. The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and identity. 2003;2(3):223-50.
[28] Patrica.A(2008). The relationship between college students' retrospective accounts of parenting styles and self-reported adult attachment styles.unpublished doctoral dissertation, fielding graduate university.
[29] Waterman, A. S., Schwartz, S. J.,& Conti, R. (2008). The Implications of Two Conceptions of Happiness (Hedonic Enjoyment and Eudaimonia)for the Understanding of Intrinsic Motivation. Journal of Happiness studies, 9(1): 41-79
- صفحات : 109-120
-
دانلود فایل
( 496.50 KB )