-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11727
-
موضوع :
روانشناسی بالینی
-
نویسنده/گان :
فائزه رضایی، خدیجه ابراهیمی
-
کلید واژه :
سبک فرزندپروری والدین، عزت نفس، نشانگان درون سازی، نشانگان برون سازی
-
مراجع :
[1] آرامش، محمد. (1392). بررسی رابطه شیوههای فرزندپروری با خلاقیت و شادکامی در دانش آموزان دوره راهنمایی شهرستان میاندرود، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری.
[2] اکبری آورزمان، حمیدرضا (1371). بررسی رابطه عزت نفس و حمایت اقتصادی و اجتماعی موسسات رفاهی در فرزندان تحت پوشش، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
[3] بیرامی، منصور. (1388). تاثیر آموزش مهارتهای فرزندپروری به مادران پسران دبستانی مبتلا به اختلالات برونیسازیشده بر سلامت روانی و شیوه های تربیتی آنها، مجله علمی پژوهشی اصول بهداشت روانی، دوره یازدهم، شماره 2، 114-105.
[4] حسن زاده، رمضان، فرزان، سميرا ، خادملو، عزيز (1393). نظريه ها و کاربرد آزمون های روانشناختی و شخصيت، تهران: نشر ارسباران.
[5] زارع بهرام آبادی، مهدی، پوزاد، اکرم، سلیمانی، سمیه، جعفری، سپیده (1393). اثربخشی آموزش برنامه غنی سازی رابطه بر بهزیستی ذهنی کارکنان آموزش و پرورش، فصلنامه خانواده و پژوهش، شماره 21، 22-7.
[6] ساطوريان، سيد عباس، هراتيان، عباسعلی، طهماسيان، کارينه، احمدی، محمدرضا (1394). مشکلات درونیسازیشده و برونیسازیشده در کودکان: ترتيب تولد و فاصله سنی، روانشناسی تحولی: روانشناسان ايرانی، سال دوازدهم، شماره 46، 186-173.
[7] ساعتچی، محمود، کامکاری، کامبیز، عسکریان، مهناز (1389). آزمونهای روانشناختی، تهران: نشر ویرایش.
[8] شینی جابری، پریسا، براز پردنجانی، شهرام، بیران وند، سمیرا. (1393). بررسی ارتباط عزت نفس با فرسودگی شغلی پرستاران، مجله بالینی پرستاری و مامایی، دوره سوم، شماره 3، 62-52
[9] طباطبایی، سیدعلی، فضلی، رخساره، یارعلی، جواد. (1393). بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری والدین با پیشرفت تحصیلی و اختلال رفتاری دانش آموزان دوره ابتدایی، فصلنامه خانواده و پژوهش، سال دهم، شماره 1، 22-7.
[10] غفاری، ابوالفضل، رمضانی، خسرو. (1373). هنجاریابی آزمون عزت نفس کودکان و نوجوانان آلیس پوپ برای دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
[11] قنبری، سعيد، نادعلی، حسين، سيد موسوی، پريسا (1388). رابطه سبکهای فرزندپروری با نشانههای درونیسازیشده در کودکان، مجله علوم رفتاری، سال سوم، شماره2، 172-167.
[12] ميرزايی علويجه، مهدی، رجايی، نرگس، رضايی، فرشته، حسن پور، سميرا، پيروزه، راضيه، بابايی برزآبادی، محسن (1390). مقايسه عزت نفس، منبع کنترل و رابطه آنها با وضعيت تحصيلی دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهيد صدوقی يزد، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی يزد، دوره هفتم، شماره 1، 70-58.
[13] مينايی، اصغر (1385). انطباق و هنجاريابی سياهه رفتاری کودک آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم، پژوهش در حيطه کودکان استثنایی ، سال ششم، شماره 1، 558-529.
[14] هرینگتون، دانا. (1391). تحلیل عاملی تاییدی، ترجمه مقدم، محمد، قادری پاکدل، پیروز، واحدی، شهرام، انتشارات دانشگاه تبریز.
[15] همتی علمدارلو، قربان، حسين خانزاده، عباسعلی، ارجمندی، محمدصادق، تيموری آسفيچی، محمد مهدی، طاهر، محبوبه (1393). نقش سبک فرزندپروری مادران در پيش بينی مشکلات رفتاری کودکان پيش دبستانی با کم توانی ذهنی، تعليم و تربيت استثنايی، سال چهاردهم، شماره 3، 16-7.
[16] Achenbach TM. (1991). Manual for the Child Behavior Checklist/ 4-18 and 1991 Profile. Burlington, VT: University of Vermont Department of Psychiatry.
- صفحات : 121-129
-
دانلود فایل
( 285.59 KB )