-
آرشیو :
نسخه زمستان 1396- جلد اول
-
موضوع :
مشاوره
-
نویسنده/گان :
علی حاجی کرمانی
-
کلید واژه :
کمال گرایی مادران، اضطراب امتحان، سبک فرزند پروری
-
Title :
The Relationship between Maternal Perfectionism and Test Anxiety with the Mediating Role of Parenting Style in Secondary School Girl Students in Bojnourd
-
مراجع :
به پژوه، احمد؛ بشارت، محمد علی؛ غباری، باقر؛ فولادی، فاطمه. (1388). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی، روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دوره 39، شماره1، 3-21.
پورطالب، نرگس؛ میرنسب، میرمحمود. (1397). رابطهی میزان ناامیدی و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان دانشآموزان دختر پایهی ششم، آموزش و ارزیابی، دوره، 11، شماره، 43، 13-27.
چراغيان، بهمن؛ فريدوني مقدم، مالك؛ برازپردنجاني، شهرام؛ باورصاد، نفيسه. (1387). بررسي اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصيلي در دانشجويان پرستاري، دانش و تندرستی، دوره 3، شماره 3-4، 25-29.
چاری، مسعود؛ دلاورپور، محمدآقا و دهقانی، یوسف (1391). نقش شیوه¬های فرزندپروری والدین در کمرویی دانش¬آموزان دبیرستانی، مجله روانشناسی معاصر، 2(2)، 30-21.
حمیدی فریده، انصاری شهلا. رابطه شیوه ¬های فرزند پروری والدین با سخت رویی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان . فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش. ۱۳۹۵; ۱۳ (۳) :۴۷-۶۶.
خسروی، زهرا و ام هانی، علیزاده(1388). کمال گرایی: سلامت یا بیماری؟ تهران: علم فرا انگیزش.
غروی، مریم؛ خسروی، معصومه؛ نجفی، مسعود. (1391). رابطه اضطراب امتحان، کمال گرایی و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی، اندیشه های نوین تربیتی، دوره 8، شماره3، 31-50.
فريبرز، درتاج؛ سيدحميد، موسوي؛ پروين، رضايي. (1392). بررسي ميزان اضطراب امتحان و عوامل مرتبط با آن در بين دانشجويان جديدالورود دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان، مجله پزشکی هرمزگان، دوره 17، شماره 4، 365-374.
فتحی، اعظم؛ برمه زیار، سامان؛ محبی، سیامک. (1396). بررسی اضطراب امتحان در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر قم و عوامل مرتبط با آن در سال 1395، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 10، شماره 4، 270-276.
گلدنبرگ، ایرنه و گلدنبرگ، هربرت (1398). خانواده درمانی پایه. ترجمه حمیدرضا حسین شاهی و سیامک نقشبندی. تهران: روان.
گنتري، دوبل (2007). مديريت خشم، راهنماي كاربردي براي همگان. ترجمه: منصور بيرامي و پروانه علائي (1392)، تهران: نيك ملكي.
میرسمیعی، مرضیه؛ ابراهیمی قوام، صغری. (1386). بررسی رابطه بین خود کارآمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی، روانشناسی تربیتی، دوره 3، شماره 3، 73-92.
مهرابی زاده هنرمن، مهناز و مینا وردی(1383). کمال گرایی مثبت، کمال گرایی منفی، اهواز: رسش.
یزدانی، فریدخت؛ سلیمانی، بهرام. (1390). بررسی اضطراب امتحان و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان مامایی، مجله تحقیقات نظام سلامت، دوره 7، شماره 6، 1-10.
Ahmed, E., & Braithwaite, V. (2004). ''What, Me Ashamed?'' shame management and school bullying. Research in Crime and Delinquency, 41, 269-294.
Baumrind, D. (2003). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of Early Adolescence, 11, 56-95.
Darlying, N. (2007). Parenting style and fits correlates. Available online at www.othealth.com/partitioner/ceduc/parentingstyles.
Enten, R. S., & Golan, M. (2009). Parenting styles and eating disorder pathology. Appetite, 52(3), 784-787. doi:https://doi.org/10.1016/j.appet.2009.02.013.
Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism and maladjustment: An overview of theoretical, definitional, and treatment issues. In G. L. Flett & P. L. Hewitt, Perfectionism: Theory, research, and treatment(pp. 5-31). Washington, DC: American Psychological Association.
Hergenhan B, Alson M H. An introduction to learning ideas. Translated by: Seif A A. Tehran: Dana publications; 2003.
Hembre R. Correlates, causes, effects, and treatment of test anxiety. Rev Edu Res 2009;58(1):47-77.
Hardy D F, Power T G, Jadedicke S. Examining the relation of parenting to children's coping with everyday stress. Child develop 1993; 64(6): 18-48.
Larun L, Nordheim LV, Ekeland E, Hagen KB, Heian F. Exercise in prevention and treatment of anxiety and depression among children and young people. Cochrane Database Syst Rev. 2006; 19;(3):CD004691.
Lee, Ch. H. (2010). Personal and interpersonal correlates of bullying behaviors among korean middle school students. Interpersonal Violence, 25 (1), 152-176.
Mize, J. & Pettit, G.(1997). Mothers. social coaching, mother-child relationship style and children. s peer competence: Is the medium the message. Child Development, 68, 312-332.
Schaefer A, Matthess H, Pfitzer G, Kohle K. Men health and performance of medi stud with highand low test anxiety. Psychother Psychosom Med Psychol 2007;57(7):289-97.
Schafer. M., Korn, S., Brodbeck, FC., Wolk, C., & Schalz, H. (2004). Victims and bully roles from primary to secondary school. Munich, Germany: Ludwig- Maximilians University; cited March. Available from: http://epub. Ub. Ub. Unimuenchen. De/322/1/FB_165.
Soenens, B., Elliot, A. J., Goossens, L., Vansteenkiste, M., Luyten, P., & Duriez, B. (2005). The intergenerational transmission of perfectionism: Parents’psychological control as an intervening variable. Journal of Family Psychology, 19, 358-366.
Soysa, C. K., & Weiss, A. (2014). Mediating perceived parenting styles–test anxiety relationships: Academic procrastination and maladaptive perfectionism. Learning and Individual Differences, 34, 77-85.
Valcke, M., Bonte, S., De Wever, B., & Rots, I. (2010). Internet parenting styles and the impact on Internet use of primary school children. Computers & Education, 55(2), 454- 464. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.02.009.
Weiner, B. A., & Carton, J. S. (2012). Avoidant coping: A mediator of maladaptive perfectionism and test anxiety. Journal of Personality and Individual Differences, 52, 632-636.
- صفحات : 112-118
-
دانلود فایل
( 688 KB )